Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”
Wystartowała 13. edycja pionierskiej inicjatywy odpowiedzialności społecznej poświęconej pszczołom. Program „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” ma edukować i zwiększać zaangażowanie Polaków na rzecz pszczół. W tym roku celem jest również posadzenie kolejnego miliona kwiatów przyjaznych pszczołom.
Pszczoły pełnią w przyrodzie kluczową rolę, a ponad 75% wiodących na świecie upraw jest zależnych właśnie od zapylania[1]. Co więcej, z roku na rok liczebność tych owadów maleje, dlatego tak kluczowe są działania na rzecz ich ochrony.
Program „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” powstał w 2011 roku jako pierwsza w kraju tego typu inicjatywa poświęcona pszczołom. Polskę zamieszkuje około 470 gatunków pszczół. Tylko jedna z nich, pszczoła miodna, daje miód i dzięki temu pozostaje pod opieką pszczelarzy. Wśród pozostałych gatunków, tzw. pszczół dziko żyjących, znajdziemy gatunki żyjące samotnie, jak i społecznie. Nie mają one jednak swoich opiekunów, dlatego tak ważne jest, aby podejmować działania służące ich ochronie i to właśnie wokół nich skupia się program. Misją programu „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” jest inspirowanie lokalnych społeczności do podejmowania długofalowych działań na rzecz poprawy warunków życia pszczół w Polsce oraz wzmacnianie świadomości społecznej w zakresie relacji pomiędzy pszczołami a bioróżnorodnością.
– Już trzynasty rok edukujemy, budujemy świadomość i inspirujemy lokalne społeczności, a od kilku lat także naszych konsumentów, do podejmowania działań na rzecz poprawy warunków życia pszczół – mówi Sławomir Kozłowski, Senior Brand Manager marki Kujawski. – W tym roku wyznaczyliśmy sobie cel, jakim jest kontynuacja budowania bazy pokarmowej dla pszczół, czyli wspólne zasadzenie w Polsce kolejnego miliona kwiatów przyjaznych pszczołom, tak by licznik na stronie programu, gdzie odbiorcy naszej kampanii rejestrują zasadzone kwiaty, osiągnął imponujący wynik 4 mln. Wierzymy, że wspólnymi siłami uda się nam to założenie wypełnić – dodaje Sławomir Kozłowski.
13. edycja programu „Z Kujawskim pomagamy pszczołom” potrwa do końca września. Skupia się wokół działań mających zwiększyć zaangażowanie konsumentów tak, by aktywnie włączyli się w akcję na rzecz pszczół. Stąd po raz kolejny planowana jest szerokozasięgowa edukacyjna kampania digitalowa, konkurs konsumencki, obecność na Targach Śniadaniowych oraz wspólne akcje z partnerami biznesowymi i influencerami, mające na celu edukację ich odbiorców i zachęcenie do wspólnego sadzenia kwiatów.
W trakcie Targów odwiedzający będą mieli możliwość porozmawiania z ekspertem, wzięcia udziału w grach edukacyjnych, a także otrzymania nasion kwiatów przyjaznych pszczołom i materiałów dydaktycznych.
Równolegle prowadzona będzie akcja edukacyjna z zaproszonymi do programu influencerami, kampania digitalowa w social mediach, reklamy displayowe oraz konkurs konsumencki na zgłaszanie posadzonych kwiatów (3-30 lipca). 20 maja, tj. w Światowym Dniu Pszczół, planowany jest także udział ekspertów programu Z Kujawskim pomagamy pszczołom w programie „Dzień Dobry TVN”.
[1] wg Raportu Living Planet Report 2018, wydanego przez Fundację WWF w październiku 2018 r.
zobacz także
-
19.05.2025Kampanie
Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…