logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Rusza dwunasta edycja Festiwalu Sztuki na Bilbordach Art Moves
05.09.2019
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Kultura i sztuka

Rusza dwunasta edycja Festiwalu Sztuki na Bilbordach Art Moves



Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves odbędzie się w Toruniu po raz dwunasty. W tym roku impreza odbywa się pod hasłem „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”. Otwarcie zaplanowano na 6 września, natomiast już od początku września można oglądać konkursowe dzieła prezentowane na citylightach i ekranach LED.

W ciągu ostatnich kilku lat sztuka prezentowana na bilbordach stała się kulturalnym „must have”. Bilbordowe wystawy odbywają się m.in. w Teheranie, Mexico City, Paryżu, Los Angeles i Nowym Yorku. Toruń jest jednym z prekursorów tego trendu – Art Moves to pierwszy i jak na razie jedyny na świecie cykliczny festiwal promujący tego rodzaju sztukę. Na całym świecie bilbordy kojarzą się jednoznacznie z reklamą, tylko nie w Toruniu – przez kilka jesiennych tygodni bilbord staje się tam antybilbordem. Manifestacją myśli kontestującej konsumpcjonizm, wszelkie formy intelektualnego i duchowego zniewolenia. Anglia ma swojego poruszającego sumienie Banksy’ego, my stymulujący myślenie festiwal Art Moves – pisał o festiwalu Piotr Sarzyński w tygodniku Polityka. Współcześnie mamy do czynienia z wszechobecną, jawną lub ukrytą reklamą oraz propagandą – mówi Rafał Góralski z Galerii Rusz, współtwórca festiwalu. – Sztuka bilbordowa jest jak odtrutka, wytchnienie i chwila na refleksję w tym oszalałym, zapędzonym świecie. Bilbord ma szeroki zasięg działania, dociera do wszystkich, jest prodemokratyczny i egalitarny, przekracza życiowe i informacyjne nisze, w których funkcjonują ludzie. Zamienia miasto w wielką galerię sztuki, gdzie za darmo, 24 godziny na dobę można obcować ze sztuką.

Festiwal ma 3 poziomy oddziaływania – mówi Joanna Górska z Galerii Rusz, współtwórczyni festiwalu – wymyślamy temat i kierujemy go do artystów z całego świata, którzy odpowiadają na nasze pytanie, tworząc własne prace. Najlepsze prace prezentujemy w przestrzeni miejskiej Torunia. A widzowie, inspirując się nimi, mogą znaleźć swoje własne pomysły na festiwalowy temat. Łączymy więc to, co globalne z tym, co lokalne. W ramach tegorocznej edycji festiwalu na bilbordach, citylightach i ekranach LED zaprezentowane zostaną prace, odnoszące się do tematu przewodniego imprezy: „Nadciągająca katastrofa czy szansa by uratować siebie i świat?”.

Jednym z głównych elementów festiwalu jest międzynarodowy konkurs na najlepszą pracę bilbordową. Na tegoroczną edycję wpłynęło niemal tysiąc prac, nadesłanych przez 539 artystów z 68 krajów, m.in. Rosji, USA, Tajwanu, Chin, Macedonii, Azerbejdżanu, Wielkiej Brytanii i Iranu. Wyjątkowo dużo prac zostało przysłanych z Chin i Indii. Jury w składzie: Adam Niklewicz /artysta/ North Haven, Connecticut, USA; Mark Titchner /artysta/ Londyn, Wielka Brytania; Małgorzata Augustyniak /historyk sztuki, wiceprezes zarządu AMS SA/ Warszawa; Rafał Góralski /artysta, kurator, dyrektor Festiwalu Art Moves/ Toruń wyróżniło 10 prac, które są obecnie pokazywane na bilbordach w ramach Festiwalu Art Moves 2019.

Główna Nagroda Konkursu w wysokości 5000 PLN została przyznana projektowi autorstwa Dawida Celeka z Polski:

Zwycięska praca przełamuje czarnowidztwo hasła No future i zamienia je w coś budującego i otrzeźwiającego – Now! future. Namawia nas tym samym do zakasania rękawów i wzięcia się do pracy. Nasza przyszłość jest teraz i to dzisiejszy dzień o niej decyduje.

Kolejna wyróżniona praca to CHANGE/CHANCE Patricka Baumanna ze Szwajcarii, podkreślająca to, że każda zmiana jest szansą, by odmienić siebie i swoje podejście do rzeczywistości:

Ostatnia wyróżniona praca to dzieło Salmy Abbassi z Tunezji, przypominająca o tym, by myśleć nie tylko o sobie i własnych korzyściach, ale też o szerszym kontekście naszego istnienia. Jesteśmy częścią większej całości i razem możemy więcej:

Oficjalne otwarcie festiwalu odbędzie się 6 września 2019 o godz. 12.00 na Pl. Rapackiego w Toruniu. Będzie mu towarzyszyła akcja artystyczna Galerii Rusz pt. „Jestem na tym świecie po to, aby…”.

Program festiwalu:
01.09 – 30.09 – ekspozycja prac artystów na citylightach, umieszczonych na przystankach MZK (całe miasto)
01.09 – 30.09 – ekspozycja prac artystów na ekranach LED (ul. Kraszewskiego / Matejki, Szosa Chełmińska / Czerwona Droga, Pl. Skarbka)
05.09 – 09.10 – ekspozycja prac artystów na bilbordach (Pl. Rapackiego, ul. Wały gen. Sikorskiego, Szosa Chełmińska / Targowisko)
05.09 – 09.10 – Art Moves Workshop / warsztaty dla dzieci, interaktywne bilbordy dla dzieci, młodzieży i dorosłych (Pl. Rapackiego)
06.09 godz. 12 – Otwarcie festiwalu (Pl. Rapackiego)
06.09 godz. 12-13 – Akcja artystyczna Galerii Rusz (Pl. Rapackiego).

art moves festiwal billboard edukacja kultura Galeria Rusz bilbord


Nazwa wydarzenia:
12. Międzynarodowy Festiwal Sztuki na Bilbordach Art Moves
Czas:
2019.9.6
Tematy:
Edukacja, Kultura i sztuka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Galeria Rusz
Media:
bilbordy, citylighty, ekrany LED





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek