Rusza kampania edukacyjna poświęcona przeciwdziałaniu coraz powszechniejszemu kupowaniu podrobionych ubrań, dodatków czy biżuterii polskich i światowych marek modowych oraz promocji dokonywania świadomego wyboru oryginalnych produktów. Akcję organizuje portal Modnaulica.pl. Projekt wspierają: Robert Kupisz, Paprocki & Brzozowski, Goshico, Lilou, Viola Lee, Trash, Karina Królak, a także Joanna Horodyńska, dom handlowy VitkAc oraz Urząd Patentowy RP.
Według badań instytutu SMG/KRC dla Grupy Allegro (2011 r.), 18% Polaków uważa, że sprzedawanie podrobionych rzeczy powinno być karane, a 28% nie widzi niczego nieetycznego w handlu takimi towarami. 43% badanych przyznaje, że kupiło kopię oryginału, a prawie 30% z nich było tego świadomych.
Większość badań, materiałów medialnych czy dyskusji na forach internetowych, dotyczących „fałszywek”, poświęconych jest markom luksusowym. Najczęściej podrabia się bowiem torebki, paski czy portmonetki: Dior, Chanel, D&G, Louis Vuitton, Prada, Valentino, Hermes, Burberry, Gucci, a także produkty marek sportowych (Adidas, Nike, Puma). Szacuje się (wedle badania SMG/KRC), że rynek podróbek w Polsce wart jest aż 830 mln dolarów.
Również polskie marki są coraz częściej kopiowane. Wydaje się, że wciąż istnieje niewielka świadomość klientów na temat szkód związanych z kupnem nieoryginalnych ubrań, butów czy akcesoriów oraz strat, jakie ponosi twórca markowych towarów.
Celem akcji „Bądź oryginalna!” jest zwrócenie uwagi na wieloaspektowy problem popularności fałszywek na polskich ulicach oraz promocja stylu życia, którego elementem jest kupowanie wyłącznie oryginalnych towarów. – Wybieranie rzeczy oryginalnych to nie tylko kwestia uczciwości i szacunku do pracy, jaką wykonali projektanci. To przede wszystkim styl życia, którego podstawą jest szczerość i wiarygodność – zauważa Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni marki Lilou. Podobne zdanie mają najsłynniejsi polscy projektanci – duet Paprocki & Brzozowski: – Metka to coś więcej niż tylko logo na wszywce. Kupując oryginalną rzecz, jesteś uczciwa przede wszystkim przed samą sobą. Nie popierasz przestępstwa!
– Oryginał, nawet niedoskonały, przewyższa każdą kopię. – dodaje Robert Kupisz.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
23.05.2022
Sodexo wprowadza Kartę Pomoc – nowe rozwiązanie dla organizacji non-profit
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
13.05.2022
Serhij Żadan Człowiekiem Roku 2022 „Gazety Wyborczej”
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy