logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  06.09.2012

Rusza akcja „Bądź oryginalna! Nie kupuj podróbek”



Rusza kampania edukacyjna poświęcona przeciwdziałaniu coraz powszechniejszemu kupowaniu podrobionych ubrań, dodatków czy biżuterii polskich i światowych marek modowych oraz promocji dokonywania świadomego wyboru oryginalnych produktów. Akcję organizuje portal Modnaulica.pl. Projekt wspierają: Robert Kupisz, Paprocki & Brzozowski, Goshico, Lilou, Viola Lee, Trash, Karina Królak, a także Joanna Horodyńska, dom handlowy VitkAc oraz Urząd Patentowy RP.

Według badań instytutu SMG/KRC dla Grupy Allegro (2011 r.), 18% Polaków uważa, że sprzedawanie podrobionych rzeczy powinno być karane, a 28% nie widzi niczego nieetycznego w handlu takimi towarami.  43% badanych przyznaje, że kupiło kopię oryginału, a prawie 30% z nich było tego świadomych.

Większość badań, materiałów medialnych czy dyskusji na forach internetowych, dotyczących „fałszywek”, poświęconych jest markom luksusowym. Najczęściej podrabia się bowiem torebki, paski czy portmonetki: Dior, Chanel, D&G, Louis Vuitton, Prada, Valentino, Hermes, Burberry, Gucci, a także produkty marek sportowych (Adidas, Nike, Puma). Szacuje się (wedle badania SMG/KRC), że rynek podróbek w Polsce wart jest aż 830 mln dolarów.

Również polskie marki są coraz częściej kopiowane. Wydaje się, że wciąż istnieje niewielka świadomość klientów na temat szkód związanych z kupnem nieoryginalnych ubrań, butów czy akcesoriów oraz strat, jakie ponosi twórca markowych towarów.

Celem akcji „Bądź oryginalna!” jest zwrócenie uwagi na wieloaspektowy problem popularności fałszywek na polskich ulicach oraz promocja stylu życia, którego elementem jest kupowanie wyłącznie oryginalnych towarów. – Wybieranie rzeczy oryginalnych to nie tylko kwestia uczciwości i szacunku do pracy, jaką wykonali projektanci. To przede wszystkim styl życia, którego podstawą jest szczerość i wiarygodność – zauważa Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni marki Lilou. Podobne zdanie mają najsłynniejsi polscy projektanci – duet Paprocki & Brzozowski: – Metka to coś więcej niż tylko logo na wszywce. Kupując oryginalną rzecz, jesteś uczciwa przede wszystkim przed samą sobą. Nie popierasz przestępstwa!

– Oryginał, nawet niedoskonały, przewyższa każdą kopię. – dodaje Robert Kupisz.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 18.05.2023

    Torba STORSTOMMA dla Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę


  • 15.05.2023

    Pierwsze pustułki podpatrzone w budkach lęgowych Cemex!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek