Plażowicze w Izraelu mieli w sierpniu przez kilka dni szansę opalać się na rozżarzonych węglach grillowych. Intensywne opalanie powoduje nieodwracalne zmiany skórne, przyspiesza proces starzenia, ale przede wszystkim jest głównym czynnikiem ryzyka rozwoju raka skóry. Lekarze ostrzegają, że nadmierna ekspozycja na szkodliwe promienie UV, zwłaszcza w dzieciństwie, zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia choroby. Według Światowej Organizacji Zdrowia, 1/3 wszystkich diagnozowanych nowotworów, to nowotwory skóry.
W odpowiedzi na rosnącą liczbę posłonecznych uszkodzeń skóry i zachorowań na raka, agencja Gitam BBDO przygotowała dla Izraelskiego Stowarzyszenia na rzecz Walki z Rakiem akcję ambientową. Na plaży Gordon w Tel-Avivie, jako nośnik reklamowy wykorzystano ręczniki plażowe.
50 ręczników z rysunkiem rozżarzonych, grillowych węgli, obrazujących intensywność promieni słonecznych, leżało na plaży od wczesnych godzin rannych do późnego popołudnia. Niestandardowa forma reklamy, sugestywna grafika i hasło „Opalanie zabija” nie pozostały z pewnością obojętne plażowiczom. Zabrakło jednak wskazówek, jak uniknąć negatywnych skutków opalania – choćby komunikatu w stylu „unikaj słońca w godzinach 11-14”. Samo zaszczepienie strachu, bez podania sposobów zminimalizowania zagrożenia, nie wywoła pożądanych reakcji.
K.Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
01.05.2024
Praca jest dla nas źródłem stresu
-
16.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
12.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem