Ruszyła druga edycja kampanii "Brałeś? Nie jedź!" – tym razem utrzymanej w pozytywnym tonie i wzbogaconej w haśle o alkohol: "Po narkotykach i alkoholu rozum wysiada". Ubiegłoroczna edycja skupiała się na narkotykach.
Kampania ma na celu podniesienie świadomości społeczeństwa, a szczególnie młodych ludzi na temat niebezpieczeństw wynikających z prowadzenia pojazdów przez kierowców będących pod wpływem alkoholu i narkotyków. Alkohol i narkotyki, mimo że różni je status prawny, są jednakowo niebezpieczne dla kierowcy. Prowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu i środków odurzających to przestępstwo, za które grozi kara pozbawienia wolności do dwóch lat.
Problem nietrzeźwych kierowców jest w Polsce powszechnie znany. Za kierownicę wsiada jednak równie wiele osób będących pod wpływem narkotyków. Z badań DRUID przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego wynika, że tych drugich może być nawet ponad dwa razy więcej. Zarówno jedni, jak i drudzy stwarzają na drogach niebezpieczeństwo.
– Żaden kraj nie jest w stanie całkowicie wyeliminować środków odurzających, szczególnie wśród młodych osób. Potrzeba wiele czasu i wysiłku, aby z jednej strony kontrolować trendy używania środków psychoaktywnych, z drugiej zaś minimalizować szkody związane z ich używaniem. To, co możemy dodatkowo zrobić na ten moment, to promocja bezpiecznej jazdy bez narkotyków i alkoholu, aby młodzież nie ryzykowała podwójnie – biorąc i pijąc, a następnie wsiadając za kierownicę – tłumaczy Piotr Jabłoński, Dyrektor Krajowego Biura ds. Przeciwdziałania Narkomanii.
Problem bezpiecznych powrotów do domu jest szczególnie ważny dla osób pomiędzy 16 a 25 rokiem życia, bywalców klubów i dyskotek. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo ponoszą nie tylko kierowcy, ale również pasażerowie. Kampania ma przekonać młode osoby do planowania bezpiecznego powrotu z imprezy do domu.
Tegoroczna edycja kampanii „Brałeś? Nie jedź! Po alkoholu i narkotykach rozum wysiada” obejmie spoty telewizyjne, radiowe oraz reklamę w prasie.
W ramach kampanii uruchomiona zostanie strona internetowa www.planujpowrot.pl, na której będą zamieszczone podstawowe informacje o wpływie narkotyków i alkoholu na kierowcę, a internauci znajdą tam konkurs związany z ideą kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie