Konkurs „Kampania Społeczna Roku 2010” odbył się już po raz trzeci. Zorganizowała go Fundacja Komunikacji Społecznej we współpracy z portalem kampaniespoleczne.pl. Do konkursu zgłoszono 73 kampanie społeczne zrealizowane w Polsce w 2010 roku. Jury, złożone z 16 ekspertów w dziedzinie marketingu społecznego, przyznało nagrody w 4 kategoriach oraz wyróżniło 6 kampanii. Specjalne wyróżnienie przyznano w kategorii Projekt Zaangażowany.
Ogłoszenie zwycięzców konkursu oraz wręczenie nagród odbyło się w trakcie uroczystej Gali 2 czerwca.
ZWYCIĘZCAMI KONKURSU „KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2010” SĄ:
W najważniejszej kategorii konkursowej Inicjatywy Obywatelskie zwyciężyła kampania „Real’na Pomoc. Szlachetna paczka 2010” zrealizowana przez Stowarzyszenie Wiosna we współpracy z agencją Opus B i Tango Production. Organizacja otrzymała nagrodę w wysokości 10 000 zł.
————> kampanię można obejrzeć tutaj
W kategorii Inicjatywy Instytucji Publicznych nagrodzono Krajową Dyrekcję Dróg Publicznych i Autostrad za kampanię ”Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą” stworzoną przez Sparing Communication Group.
————> kampanię można obejrzeć tutaj
W kategorii Inicjatywy Lokalne wręczono 2 nagrody. Pierwszą z nich otrzymało Pomorskie Stowarzyszenie Wspólna Europa (PSWE) za kampanię „Rowerowe Piątki”. Druga nagroda w tej kategorii trafiła do Bractwa Kurkowego Miasta Rybnik za kampanię „Motocykl ratunkowy dla Rybnika”. Nadawcy otrzymali nagrody po 2500 zł.
————> kampanię można obejrzeć tutaj i tutaj
W kategorii Inicjatywy Społeczne Firm przyznano dwie nagrody. Pierwsza z nich trafiła do współpracujących ze sobą przy produkcji kampanii „Milka. Razem dla Tatr” firm: Kraft Foods, Starcom, ALERT MEDIA Communications Next i Ogilvy. Drugą otrzymała firma Gedeon Richter za kampanię „Mam SM”, której wykonawcą była firma Hill and Knowlton Poland.
————> kampanię można obejrzeć tutaj i tutaj
Nagrodę Radia Roxy za najlepszy spot radiowy otrzymał Klub Gaja oraz Laboratorium reklamy Clos Brothers za kampanię „Jeszcze żywy karp”, odsłona „Lud lubi karpia, karp lubi lód”.
————> kampanii można posłuchać tutaj
WYRÓŻNIENIA W KONKURSIE ”KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2010” PRZYZNANO KAMPANIOM:
„Rak’n’Roll. Wygraj życie”– Fundacja Rak’n’Roll, autor Euro RSCG 4 D i Euro RSCG Sensors (kategoria Inicjatywy Obywatelskie) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
„Nawet po rozwodzie jesteście mi potrzebni oboje” – Fundacja Akcja (kategoria Inicjatywy 1%) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
„Mały procent. Wielka sprawa” Gdyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych przy Biurze Prezydenta Miasta Gdyni. (kategoria Inicjatywy 1%) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
„ Życie czeka” Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. (kategoria Inicjatywy Instytucji Publicznych) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
„Windows 7 spełnia 7 życzeń podopiecznych Fundacji Mam Marzenie” – Microsoft i Fundacja Mam Marzenie (kategoria Marketing Zaangażowany Społecznie) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
WYRÓŻNIENIE SPECJALNE otrzymał Krzysztof Ostanówko – twórca kampanii „Inna Droga” (kategoria Projekt Zaangażowany) ————> kampanię można obejrzeć tutaj
Informacje dotyczące kampanii zgłoszonych do konkursu oraz uzasadnienia werdyktów Jury znajdują się w raporcie konkursowym zamieszczonym tutaj.
Czwarta edycja konkursu Kampania Społeczna Roku już za rok. Uważnie przyglądamy się polskim kampaniom społecznym, trzymamy kciuki by powstało jak najwięcej skutecznych i kreatywnych produkcji.
Organizatorzy: Fundacja Komunikacji Społecznej, portal www.kampaniespoleczne.pl
Partnerzy Strategiczni: PGNIG i portal rekrutacyjny Pracuj.Pl
Patron Honorowy: MPIPS
Partner strategiczny konkursu YTC: Timberland
Partnerzy: SAR, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polska Zielona Sieć, CCIFP, RN Film Production, Centrum Łowicka
Patroni medialni: Gazeta.pl, Bankier.pl, Roxy FM, CR Navigator, THINKTANK, Brief, Aktivist, marketingowiec.pl, proto.pl, students.pl, ngo.pl, CSRinfo.org, designteka.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS