Ruszyła kampania społeczna "Równi Rodzice" zorganizowana przez Fundację Komunikacji Społecznej i Fundację MaMa.
Celem kampanii jest promowanie partnerstwa i dobrych wzorców komunikacji w rodzinie. A dzięki temu – działanie na rzecz równouprawnienia w domu, wyrównania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy, umożliwienia obojgu rodzicom godzenia obowiązków zawodowych z rodzinnymi, podnoszenia kwalifikacji oraz indywidualnego rozwoju obojga rodziców.
Pierwsza odsłona kampanii skierowana jest do pracujących rodziców.
Wspólne uczestnictwo w procesie wychowania dziecka jest korzystne dla funkcjonowania wszystkich członków rodziny. Jest to ważne dla prawidłowego rozwoju psychologicznego i emocjonalnego dziecka, ale również korzystne dla rodziców. W życiu pełnimy kilka ról. Jeśli dla którejś z nich zaczyna brakować czasu, zaburza to nasze funkcjonowanie we wszystkich dziedzinach.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Synovate i Fundację Komunikacji Społecznej w grudniu 2007, dobra komunikacja w rodzinie i umiejętność rozmowy są kluczem nie tylko do udanych relacji wewnątrz rodziny, ale także skutecznego i sprawiedliwego planowania czasu między dom a pracę.
Umiejętność rozmowy, wspólnego rozwiązywania problemów jest sztuką, której można i warto się nauczyć.
W ramach projektu Fundacja Komunikacji Społecznej wspólnie z instytutem badawczym Synovate przeprowadziła badanie Indeks Rozmowy. Celem badania była diagnoza komunikacji, a szczególnie rozmowy w polskich rodzinach. Co w komunikacji jest wartościowe, co warto zmienić? Jak się rozmawia, o czym, gdzie i w jakich okolicznościach? Jak poziom rozmowy wpływa na inne relacje w rodzinie?
Wyniki wskazują, że nie jesteśmy najlepszymi rozmówcami. Unikamy trudnych tematów, często rozmawiamy w mało sprzyjających okolicznościach np. w czasie wykonywania domowych obowiązków albo przed telewizorem. Tylko 2% ankietowanych w pytaniu o wspólne spędzanie czasu wymieniło rozmowę. Mimo wszystko uważamy, że rozmawiamy ze sobą wystarczająco dużo.
Bardzo niewiele osób rozmawia z dziećmi o dojrzewaniu płciowym. O wiele więcej (56%) rozmawia z dziećmi o sprawach wiary i religii (chociaż mało osób wymienia spontanicznie ten temat). Z badań przeprowadzonych 2 lata temu wynikało, że temat ten jest w polskich rodzinach poruszany rzadko, możliwe więc, ze nastąpiła tu pewna zmiana.
Najczęstszym pretekstem do rodzinnych rozmów są wspólne posiłki (trudno jednak określić jakość tych rozmów). Najczęstszymi powodami nierozmawiania są brak czasu i obowiązki w pracy lub w domu.
W ramach akcji opracowano nowatorski model szkoleń dla rodziców, uczący komunikacji, zarządzania rodzinnym czasem, godzenia życia zawodowego rodzinnym, w sposób respektujący zasady równouprawnienia.
Autorkami szkoleń są doświadczone zarówno w pracy z rodzinami, jak i biznesem, trenerki, Katarzyna Bryczkowska-Kiraga i Anna Zdral. Są to jednodniowe praktyczne warsztaty uczące komunikacji, poprzez wypracowanie umiejętności aktywnego i empatycznego słuchania, ustalania priorytetów w życiu zawodowym i rodzinnym oraz wspólnego wypracowywania rozwiązań, a także negocjacji, rozmowy. Szkolenia „Równi rodzice” uczą takiego zarządzania rodzinnym czasem, które respektuje zasady równouprawnienia i pozwala godzić życie zawodowe i rodzinne obojgu partnerom. Warsztaty są skierowane do par będących rodzicami, prowadzących wspólne życie rodzinne, pracujących.
Strona kampanii: www.bycrodzicem.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca