logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Rozmowa ratunkowa
08.12.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Rozmowa ratunkowa



W wyniku niemożności poradzenia sobie z problemami, jakie dotykają człowieka, pojawia się tragiczne rozwiązanie: samobójstwo.

Najczęstsze przyczyny popełnienia samobójstwa wśród młodzieży i dorosłych to depresja, alkoholizm, problemy rodzinne i odrzucenie społeczne.

Jednym z powszechnych sposobów na odebranie sobie życia jest skok na szyny nadjeżdżającego pociągu.

Jak często samobójców spotykamy w metrze lub czekając na dworcu kolejowym?

Czy mamy odwagę reagować?

Czy możemy zapobiec nieodwracalnej tragedii?

O tym jak niewiele potrzeba by ocalić komuś życie przekonują brytyjscy Samaritans.

„Small talk saves lives” – drobne słowa ratują życie – to kampania realizowana przez charytatywną organizację zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Samarytanie zajmują się świadczeniem wsparcia emocjonalnego dla każdej osoby w dystresie emocjonalnym lub z ryzykiem popełnienia samobójstwa

Celem zwrócenia uwagi publicznej i uwrażliwienia brytyjskiego społeczeństwa na „podejrzanych” pasażerów metra, organizatorzy kampanii przygotowali testymonial alarmujący o samobójstwie w metrze.

„Jeśli u kogokolwiek podejrzewasz chęć popełnienia samobójstwa, nie wahaj się! Zaufaj swojej intuicji i rozpocznij rozmowę. Proste słowa wystarczą by zapobiec tragedii” – Bezpośredni przekaz nagrania namawia społeczeństwo do zachowania szczególnej uwagi i podjęcia rozmowy z każdym, u kogo zauważa się ryzykowne symptomy – zwiastun samobójstwa.

Jak twierdzą organizatorzy, kampania ma za zadanie dodać ludziom odwagi w działaniu oraz pewności, że ich drobny gest może bardzo dużo. Szczegółowe informacje o działaniach organizacji znajdują się na stronie https://www.samaritans.org

 

rozmowa samobójstwa







06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 28.05.2025slider

    Co czwarty senior rezygnuje z jedzenia z powodów finansowych

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek