Sport ma sens wtedy, gdy są zawodnicy, jednak aby mógł się w pełni rozwijać, ważne jest, by kibice, oprócz dopingowania, sami go uprawiali. Dzięki temu zyska nie tylko on sam, ale również dyscyplina którą kocha.
Kanadyjski Związek Rowerowy (Cycling Canada) wpadł na pomysł jak zachęcić swoich rodaków do większej aktywności fizycznej, wpierając tym samym wysiłki zawodowych sportowców w osiąganiu coraz lepszych rezultatów. Na jego zlecenie, agencja Innocean Worldwide stworzyła jednominutowy spot promujący sporty rowerowe oraz sześć różnych plakatów będących jego uzupełnieniem. Widać na nim rowery ścigające się w różnych dyscyplinach kolarskich, takich jak kolarstwo szosowe, górskie, torowe czy przełajowe. Jednak bardziej od samych wyścigów, w spocie intryguje co innego. Rowery biorące udział w rywalizacji są pozbawione kolarzy – ścigają się bez udziału człowieka. Oglądając takie sceny, odbiorca w zamyśle twórców kreacji, powinien odczuć potrzebę jej zmiany, do czego zresztą zachęca już chwytliwe hasło: „Hop on” („Wskakuj”). Komunikat jest więc jasny. Jednak na wspomnianych plakatach twórcy akcji poszli o krok dalej. Obok zdjęć będącymi klatkami ze spotu, pojawiły się również teksty rozwijające hasło przewodnie, które mają na celu wzmocnienie przekazu oraz zmotywowanie odbiorców do głębszego zaangażowania się w aktywne wsparcie sportów rowerowych, takie jak: „Spin dirt into gold. Hop on” („Zamień błoto w złoto. Wskocz na rower”), „Mud washes off. Glory never fades. Hop on” („Błoto się zmywa. Sława zostaje. Wskocz na rower”), „Find freedom behind bars. Hop on” („Odnajdź wolność za kierownicą. Wskocz na rower”), „The road punishes all riders equally. Hop on” („Szosa nie zna taryfy ulgowej dla nikogo. Wskocz na rower”), „Drop everything. Even doubt. Hop on” („Rzuć wszystko. Nawet wątpliwości. Wskocz na rower”) czy „When you have no brakes, even gravity can’t stop you” („Gdy nie masz hamulców, nawet grawitacja cię nie powstrzyma”). U dołu każdego plakatu znajduje się również podpis, który powinien rozwiać ostatnie wątpliwości co do ich przekazu: „Become part of a leading cycling nation. Ride, cheer, support” („Zostań częścią narodu przodującego w jeździe na rowerze. Jeźdź. Kibicuj. Wspieraj”).
W ramach akcji powstała również strona internetowa hoponcanada.ca, na której można między innymi wziąć udział w wyzwaniach rowerowych inicjowanych przez innych użytkowników, dowiedzieć się o imprezach kolarskich organizowanych w okolicy czy zaopatrzyć się w sprzęt przydatny podczas jazdy rowerem. Dzięki temu każdy może wnieść swój wkład w to, by – jak czytamy na stronie internetowej akcji – Kanada utrzymała reputację kraju dominującego w dyscyplinach kolarskich.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów