Ładne osoby na fotografiach niczym z katalogów reklamowych. Mogłyby budzić w odbiorcach podziw, gdyby nie jeden szczegół: ich ręce są brudne, spływa z nich czarna, oleista maź. Ropa naftowa.
„Got oil?” („Kupiłeś ropę?”) brzmi hasło kreacji, która jest częścią kompleksowej kampanii o nazwie „Go Beyond Oil” („Wyjdź poza ropę”), organizowanej przez brytyjski oddział Greenpeace. Tym razem organizacja pragnie zwrócić uwagę na powiązania przemysłu naftowego z funduszami emerytalnymi, które należą do jego największych inwestorów.
Ze składek emerytalnych finansowany jest biznes, stanowiący nie tylko ogromne zagrożenie dla środowiska, ale i ryzyko jeśli chodzi o inwestycje – wydarzenia takie jak wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej, oznaczają zarówno katastrofę ekologiczną, jak i straty finansowe dla inwestorów. Reklamy kampanii przedstawiają właśnie osoby, które w ropie „utopiły” wszystkie swoje oszczędności.
Przy wyborze odpowiedniego funduszu emerytalnego warto wybrać taki, który nie inwestuje w potentatów naftowych. Umożliwia to specjalna wyszukiwarka, umieszczona na stronie kampanii www.gobeyondoil.org
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy