Ładne osoby na fotografiach niczym z katalogów reklamowych. Mogłyby budzić w odbiorcach podziw, gdyby nie jeden szczegół: ich ręce są brudne, spływa z nich czarna, oleista maź. Ropa naftowa.
„Got oil?” („Kupiłeś ropę?”) brzmi hasło kreacji, która jest częścią kompleksowej kampanii o nazwie „Go Beyond Oil” („Wyjdź poza ropę”), organizowanej przez brytyjski oddział Greenpeace. Tym razem organizacja pragnie zwrócić uwagę na powiązania przemysłu naftowego z funduszami emerytalnymi, które należą do jego największych inwestorów.
Ze składek emerytalnych finansowany jest biznes, stanowiący nie tylko ogromne zagrożenie dla środowiska, ale i ryzyko jeśli chodzi o inwestycje – wydarzenia takie jak wyciek ropy w Zatoce Meksykańskiej, oznaczają zarówno katastrofę ekologiczną, jak i straty finansowe dla inwestorów. Reklamy kampanii przedstawiają właśnie osoby, które w ropie „utopiły” wszystkie swoje oszczędności.
Przy wyborze odpowiedniego funduszu emerytalnego warto wybrać taki, który nie inwestuje w potentatów naftowych. Umożliwia to specjalna wyszukiwarka, umieszczona na stronie kampanii www.gobeyondoil.org
M. Czerwińska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS