logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Romki i Romowie na billboardach — kolejna odsłona kampanii „Poznajmy się”
25.06.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie

Romki i Romowie na billboardach — kolejna odsłona kampanii „Poznajmy się”



72% Polek i Polaków nie zna ani jednej osoby ze społeczności romskiej. Brak bezpośredniego kontaktu podsyca uprzedzenia i wzmacnia stereotypy. Romki i Romowie funkcjonują jako grupa izolowana społecznie, a przez to niewidzialna. Chcąc stawić czoło krzywdzącym stereotypom, Fundacja W Stronę Dialogu wystartowała z kampanią społeczną „Poznajmy się”. To kampania przełomowa – pierwsza w Polsce, która w pełni oddaje głos Romkom i Romom, by ci mówili o sobie na własnych zasadach.

Pierwsza odsłona kampanii „Poznajmy się” miała miejsce w kwietniu, kiedy na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Społeczności Romskiej. Wówczas do Internetu trafił spot razem z towarzyszącą mu serią wideo. Jej bohaterkami i bohaterami jest siedem osób ze społeczności romskiej, w tym m.in. artysta i wykładowca Krzysztof Gil, pracująca w drogerii Lucyna Styrkacz i działaczka społeczna Rada Sorochynska. Są to osoby w różnym wieku, różnych zawodów, mieszkające w różnych częściach Polski, które łączy romskie pochodzenie. – Kampanią „Poznajmy się” pokazujemy, jaka społeczność romska jest naprawdę – różnorodna, dumna ze swojej kultury i tradycji, gotowa na dialog. Rozprawiamy się ze stereotypami i zapraszamy do rozmowy, oddając głos Romkom i Romom – tłumaczy Cecylia Jakubczak, dyrektorka komunikacji z Fundacji W Stronę Dialogu.

W czerwcu przyszedł czas na drugą odsłonę kampanii „Poznajmy się”. Po akcji w Internecie Fundacja W Stronę Dialogu wyszła na ulice, by w piętnastu miastach Polski wywiesić billboardy i plakaty z Romkami i Romami. Na każdym z nich, poza wizerunkiem osoby ze społeczności romskiej, pojawia się informacja o tym, że 72% Polek i Polaków nie zna ani jednej osoby ze społeczności romskiej oraz adres strony kampanii www.poznajmysie.eu.

Wielkoformatowe billboardy zawisły w największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, a także w Gdyni i Gorzowie Wielkopolskim. Plakat kampanii można było zobaczyć również na 190 przystankach – poza już wymienionymi miastami również w Bytomiu, Chorzowie, Katowicach, Krakowie, Sosnowcu i Gdańsku. Ponadto w 50 liniach autobusów warszawskich emitowany był spot kampanii.

– Kampanii z takim rozmachem, która dotyczyłaby społeczności romskiej, jeszcze w Polsce nie było – mówi Cecylia Jakubczak. – Prezeska Fundacji W Stronę Dialogu, Joanna Talewicz powiedziała ostatnio „Symbolicznie wychodzimy z epoki Emira Kusturicy. To nie jest już Czas Cyganów. To czas Romów, nasz czas i kampania „Poznajmy się” to w stu procentach potwierdza.

Zarówno wielkoformatowe billboardy jak i plakaty na przystankach oraz spot wideo emitowany w autobusach odsyłają do jednej i tej samej strony – www.poznajmysie.eu. Na stronie, poza materiałami wideo z bohaterami kampanii, znajduje się sekcja „ABC o społeczności romskiej”. Składa się na nią 13 najczęściej zadawanych pytań w polskim Internecie, które dot. społeczności romskiej wraz z odpowiedziami. Dowiadujemy się z nich m.in. ile Romek i Romów mieszka w Polsce, skąd pochodzą, jakiego są wyznania i jakie tworzą grupy. Ze strony www.poznajmysie.eu można również pobrać i wydrukować plakaty kampanii „Poznajmy się”, by potem wywiesić je w widocznym miejscu dokładając swoją cegiełkę do walki ze stereotypami.

oprac. Dorota Chrobak

walka z wykluczeniem społecznym Romowie Międzynarodowy Dzień Społeczności Romskiej


Nazwa kampanii:
Poznajmy się
Nadawca:
Fundacja W Stronę Dialogu





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek