logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  13.02.2013

Rodzinne rozdwojenie



Ilu kierowców próbuje wsiąść do samochodu? Jeden, dwóch czy trzech? Tego do końca nie da się ustalić. Wszystko jest kwestią odpowiedniej oceny sytuacji i percepcji, których z całą pewnością brakuje kierowcom pod wpływem alkoholu. Nowozelandzcy drogowcy w swojej najnowszej kampanii przekonują, że osoby po promilach powinny kategorycznie zrezygnować z zasiadania na fotelu kierowcy.

Nowozelandzka Agencja Transportowa od 1995 prowadzi szczegółowe badania dotyczące przyczyn rosnącej liczby wypadków. Na szczycie listy znajdują się nadmierna prędkość oraz alkohol. W kolizjach drogowych na Nowej Zelandii najczęściej ofiarami są młodzi ludzie w przedziale wiekowym od 15 do 24 lat. Czyni to zdarzenia drogowe najczęstszą przyczyną śmierci na wyspie.

W kreacji wykorzystano zjawisko diplopii. To zaburzenie, które powoduje podwójne widzenie obiektów. Występuje ono w przypadkach wielu poważnych schorzeń, takich jak borelioza, stwardnienie rozsiane, zatrucie jadem kiełbasianym. Może je też wywołać zażywanie narkotyków i jak w tym wypadku- alkohol.

Inicjatorzy kampanii wyjaśniają, że ma ona poruszyć sumienie kierowców. Poprzez kreację, sugerują, że nawyki dotyczące prowadzenia pojazdów przechodzą z pokolenia na pokolenie. Odnosi się to zarówno do pozytywnych,  jak i negatywnych praktyk. Dla przykładu, każdy rodzic, od wczesnego dzieciństwa uczy swoje potomstwo, jak ostrożnie przechodzić przez ulicę albo jeździć na rowerze. Analogicznie, w miarę upływu lat i otrzymania prawa jazdy wyuczony kodeks bezpieczeństwa powinien zostać zachowany.

Projekt zrealizowała agencja Clemenger BBDO z Wellington.

Olga Ambrosiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek