logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Rodzina jest tam, gdzie są dzieci
16.02.2008
Tematy: Kampanie, Niemcy, Prawa człowieka, Walka z wykluczeniem społecznym

Rodzina jest tam, gdzie są dzieci



Nie płeć rodziców decyduje o istnieniu rodziny. Przez 10 dni można było zobaczyć na ulicach Berlina 40 plakatów, które reklamują tzw. tęczowe rodziny, czyli takie, w których para lesbijek lub gejów wychowuje dziecko. Hasło kampanii to "Familie ist, wo Kinder sind", czyli "Rodzina jest tam, gdzie są dzieci".

Senator ds. integracji, pracy i spraw socjalnych (lewica) dr Heidi Knake Werner, zaangażowana w kampanię, wyjaśnia: „Berlin to miasto tolerancyjne i otwarte na świat. Ale ta tolerancja nie zawsze i wszędzie jest oczywista. Jest jeszcze dużo uprzedzeń do lesbijek i gejów jako rodziców. Jednak z wielu badań wiemy, ze dzieci par homoseksualnych nie rozwijają się inaczej niż dzieci par heteroseksualnych… Wciąż wzrastająca liczba lesbijek i niektórzy geje świadomie decydują się na bycie rodzicami. Stanowczo to popieram nie tylko z powodu rozwoju demograficznego, ale również z powodu mojej sympatii wobec dzieci i rodzin Berlińczyków. I życzę sobie, żeby mieszkanki i mieszkańcy Berlina niezależnie od etnicznego czy kulturowego pochodzenia – potrafili przyjąć obraz dwóch mężczyzn z dzieckiem z szacunkiem i serdecznością, niezależnie od swojego wyobrażenia świata".

Akcję zainicjowała organizacja Lesben- und Schwulenverband in Deutschland czyli Związek Lesbijek i Gejów w Niemczech.

Strona organizacji: www.berlin.lsvd.de oraz www.kids.lsvd.de

Komentarz redakcji Stylistyka plakatów może sugerować, że kampania miała miejsce na przełomie lat 80. i 90. Ale zapewniamy, że działa się w lutym 2008 roku.
K. Figurska



Nazwa kampanii:
Regenbogenfamilien
Czas:
2008.2.1 - 2008.2.11
Nadawca:
Lesben- und Schwulenverband in Deutschland i dr Heidi Knake-Werner
Media:
Plakaty, broszura informacyjna
Adresaci:
Mieszkańcy Berlina
Hasło kampani:
Familie ist, wo Kinder sind





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek