Przez zawstydzającą wizję – uzbrojony w gumowe pałki i tarcze kordon policji kontra dzieci – manifestanci – kanadyjskie organizacje ekologiczne, Environmental Defence i ForestEthics, starają się nakłonić społeczeństwo do wsparcia działań mających zatrzymać negatywne zmiany klimatyczne.
Bodźcem do stworzenia tej kampanii stał się planowany na grudzień b.r. szczyt ONZ w Kopenhadze. Podczas konferencji ma zostać wypracowany „nowy protokół z Kioto”. Działania kampanii mają na celu – poprzez liczne głosy społecznego wsparcia dla reprezentującego kraj premiera Stephena Harpera – zwiększenie roli Kanady w tym spotkaniu.
Pomimo tego, co może sugerować przedstawione w spocie hasło („Gdyby nasze dzieci wiedziały co robimy, wzięłyby sprawy w swoje ręce”), a także nazwa inicjatywy (Moms Against Climate Change), przesłanie kampanii kierowane jest nie tylko do matek, ale także do osób, które w przyszłości będą miały dzieci i które w jakikolwiek sposób troszczą się o losy przyszłych pokoleń. Kampania ma przypomnieć, że to, w jakich warunkach będą one żyć, w dużej mierze zależy od decyzji, jakie zostaną podjęte w ramach nowej globalnej umowy klimatycznej. Prezentowana w spocie wizja jest przedstawieniem scenariusza, jaki mógłby się wydarzyć gdyby dzieci faktycznie wzięły sprawy w swoje ręce. Protestujący trzymają transparenty z napisami: „Przestańcie niszczyć planetę” czy „NIE dla zmian klimatu”, a cała grupa pikietujących zostaje rozgromiona przez policję.
Tło dla wykonanego przez agencję Zig ze Stanów Zjednoczonych filmu stanowi stworzona przez specjalizującą się w muzyce reklamowej firmę RMW Music.
Warto zwrócić uwagę na formę, w jakiej można zadeklarować wsparcie dla projektu. Za pośrednictwem strony internetowej www.takeactiononclimatechange.com każdy może przesłać zdjęcie swojego dziecka (do 17 roku życia). Wszystkie zebrane fotografie będą prezentowane podczas trwania szczytu w Danii na specjalnie zbudowanych ścianach w Kopenhadze i Ottawie.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem