Dla niektórych zmiana pory roku oznacza zmianę garderoby na cieplejszą, modniejszą, śledzenie najnowszych kolekcji oferowanych przez największe domy mody. W tym czasie w Indiach, dzieci żebracy, wychowankowie ulicy, również kompletują nowe ubrania tyle, że w sposób bardziej „kreatywny”. Torba foliowa, kawałek tektury czy gazeta znaleziona gdzieś na śmietniku to tylko niektóre z pomysłów na strój dnia. Bieda zmusza najmłodszych do korzystania z odpadków, aby po gorącym lecie zabezpieczyć się przed zimą.
Kwietniowa kampania stworzona dla New Ark Mission of India przedstawia zdjęcia bardzo podobne do tych z sesji zdjęciowych wykorzystywanych do reklamowania najnowszych kolekcji ubrań znanych firm. Agencja Ogilvy & Mather, odpowiedzialna za przebieg kampanii, w roli modeli obsadziła dzieci z indyjskich ulic. Każdy z motywów opatrzony napisem „Winter collection” („Kolekcja zimowa”) przedstawia dziecko ubrane w kawałki surowców, takich jak gazeta czy tektura. Poprzez kontrast autorzy chcieli obudzić świadomość odbiorców i pokazać jak wygląda codzienność bezdomnych, ubogich rodzin w Indiach. Jednocześnie hasło informuje o możliwości podarowania swoich własnych, starych ubrań dla potrzebujących. Może okazać się, że niemodny już ciuch Europejczyka uratuje życie człowieka mieszkającego w innej części świata. Dla 33.4% mieszkańców Karnataki – stanu leżącego na południu Indii – modę stanowią zwykłe śmieci.
J. Bielak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia