logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Renesans nadziei
04.10.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Maroko, Edukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Kultura i sztuka, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Renesans nadziei



Na całym świecie październik tradycyjnie obchodzony jest jako Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Na temat profilaktyki antynowotworowej powstały dziesiątki kampanii społecznych, głównie skupiające się na procedurze samobadania, często wręcz ukazywanej w formie tutorialu. Co jednak, gdy kampania kierowana jest do odbiorczyń w krajach muzułmańskich, gdzie nadmierne epatowanie cielesnością budzi opór, a zatem może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego? Czyli zamiast zachęcić kobiety do samobadania jeszcze bardziej je zniechęcić?

W ciekawy sposób uporali się z tym wyzwaniem twórcy marokańskiej kampanii The Renaissance of Hope (czyli „Renesans nadziei”). By uniknąć kontrowersji zrezygnowali z zatrudnienia żywych modelek a zamiast tego sięgnęli po arcydzieła malarstwa, m.in. „Monę Lisę” Leonarda Da Vinci czy „La Fornarinę” Rafaela. Najistotniejszym kryterium doboru dzieł była prosta kwestia – czy kobieta na obrazie dotyka swojej piersi? Oraz – czy wykonuje ten gest w sposób delikatny i dyskretny?

Na kampanię złożył się film, w którym Mona Lisa osobiście zachęca kobiety do samobadania oraz pięć grafik (poniżej):

https://video.adsoftheworld.com/20cxqj0sglctmwjfva7elbbu5lei.mp4

O innej kampanii społecznej, wykorzystującej sztukę klasyczną dla potrzeb profilaktyki raka piersi, pisaliśmy TUTAJ.

zdrowie rak edukacja film kultura rak piersi kobiety Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji sztuka digital integrated agency self-promo Miesiąc Świadomości Raka Piersi samobadanie Maroko malarstwo


Nazwa kampanii:
The Renaissance of Hope
Czas:
2023.10
Nadawca:
Boomerang Communication
Media:
integrated (film, digital)
Wykonawca:
Boomerang Communication, Morocco





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek