Relacja z imprezy z tragedią w tle
Głośna muzyka, piwo, radosne okrzyki świetnie się bawiących młodych pasażerów samochodu – całą sytuację nagrywa jeden z uczestników. Wszystko wygląda jak zwykły film, który powstaje czasem na imprezie. Nagle samochód zderza się czołowo z jadącym z naprzeciwka pojazdem. Do błędu przyznaje się jedyny ocalały – wprawdzie nie on prowadził, ale zgodził się, by zrobił to pijany kolega.
Celem kampanii jest zachęcenie innych osób, mogących mieć wpływ na decyzję nietrzeźwego kierowcy o włączeniu się do ruchu i mogących temu zapobiec, do wpływania na kierowców. Osoby towarzyszące mogą mieć duży wpływ na nietrzeźwych kolegów, przyjaciół, partnerów, którzy lekkomyślnie podejmują decyzję o kierowaniu pojazdem w stanie nietrzeźwym. Sytuacje takie mają często miejsce podczas imprez, spotkań towarzyskich, rodzinnych – wskazuje na to zwiększona częstotliwość wypadków podczas weekendów. Kampania rozpoczęła się pod koniec czerwca 2014 r i, będzie trwała przez okres wakacyjny. Będzie miała zasięg wojewódzki.
W ramach kampanii umieszczono spot w internecie. Stworzony został także fanpage na portalu Facebook. Będą tam przekazywane informacje dotyczące bezpieczeństwa ruchu drogowego. Regularnie publikowane będą informacje na temat wpływu alkoholu na kierowcę, konsekwencji karnych, sposobów interwencji oraz dobrych praktyk asertywnego zachowania. Kolejnymi narzędziami kampanii będą plakaty, które we współpracy z samorządami eksponowane będą w m.in. klubach i dyskotekach. Trafiły one do wszystkich gmin Pomorza Zachodniego. Na dystrybutorach 30 stacji benzynowych regionu pojawiły się naklejki z hasłem akcji „Alkohol za kierownicą – nie zgadzam się!”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie