logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Reklama w przebraniu
05.05.2009
Tematy: Opinie

Reklama w przebraniu

Your browser does not support the video tag.


Jak widać po spocie zrealizowanym przez agencję El Cielo Buenos Aires dla Banco Provincia (czerwiec 2007) nie tylko w Polsce odbywają się pseudospołeczne kampanie, o których pisaliśmy już w artykułach „Prawie jak kampania społeczna” czy „Kampania zwana społeczną”. W tym konkretnym przypadku w nieetyczny sposób wykorzystuje się ważne problemy społeczne przy budowaniu wizerunku instytucji komercyjnej i przy wspieraniu sprzedaży jej usług.

Scena, podczas której starszy Pan Lopez prowadzi pojednawczą rozmowę z argentyńskim transseksualistą przed jego salonem fryzjerskim w małomiasteczkowej scenerii może rozczulić. Szczególnie pozytywne emocje pojawiają się, gdy Pan Lopez z wyrazami szacunku wręcza mu / jej statuetkę kobiety. Wszystko odbywa się w stylistyce opery medialnej i jest wspaniale banalne. A po całym zajściu pojawia się, niczym zimny prysznic, logo banku i patetyczny slogan mówiący, że tylko ten bank łączy ludzi i zwalcza dzielące ich różnice.

Pozornie spot jest niegroźny, ale zastanówmy się czy tego typu reklamy nie czynią więcej złego, niż dobrego w procesie zwalczania społecznych blokad w stosunku do mniejszości seksualnych. Czy trywializacja ważnych wartości moralnych i symboli przełamywania barier oraz użycie ich w kontekście komercyjnym nie jest przypadkiem brudnym, tanim chwytem obliczonym na zwrócenie uwagi odbiorcy i zwiększenie sprzedaży. Autor kampanii ukrywa swoje zamiary za słowami, w których mówi o kampanii jako o „uczącej tolerancji”. Inteligentny widz, choćby był pełen tolerancji, nie da się przekonać takiej argumentacji.
Bartłomiej Piekło








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek