Reklama pod innym kątem
Aby zrozumieć tę kampanię, należy spojrzeć na plakat bądź reklamę w czasopiśmie z innego punktu widzenia. Tego samego wymaga od ludzi zrozumienie chorych na autyzm. „To understand children with autism, sometimes you have to read them from a different angle” ("Żeby zrozumieć dzieci z autyzmem, czasem musisz obrać inny punkt widzenia") brzmi hasło.
Wiedza o zaburzeniu, jakim jest autyzm, według Lebanese Autism Society (autora kampanii) jest w Libanie bardzo niska, dlatego celem kampanii jest ukazanie wysiłków jakie trzeba podjąć aby zrozumieć osoby autystyczne. Tak jak dzieci z autyzmem nie patrzą prosto w oczy, a ich reakcje emocjonalne są inne niż osób neurotypowych, tak odczytanie komunikatu wykorzystującego zjawisko zniekształcenia typograficznego wymaga od czytelnika wysiłku spojrzenia na autyzm „pod innym kątem”. W taki sposób można zrozumieć więcej z działania umysłu osoby z autyzmem i dowiedzieć się, jak należy się zachowywać próbując nawiązać z nimi kontakt – powoli, spokojnie i przyjmując całkowicie inny punkt widzenia.
Agnieszka Strzępka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę