Na jednej z ulic Bombaju spadający billboard omal nie zabił przechodniów. Na szczęście nikomu nic się nie stało. Billboard miał zapięte pasy.
Intrygująca kreacja, którą tworzy wielki, biały billboard zabezpieczony czarną taśmą przypominającą pas samochodowy i hasło „Seat belts save” (Pasy chronią) jest dziełem agencji Draftfcb+Ulka. Twórcy kampanii zamiast mówić wprost o zaletach zapinania pasów, postanowili je zademonstrować. Kampania pt. „Falling hoarding” (Spadający billboard), zlecona przez Wydział Ruchu Drogowego Komendy Policji z Bombaju, ma zwiększyć bezpieczeństwo na indyjskich drogach.
Według statystyk Narodowego biura ds. przestępczości, w 2008 roku w Bombaju, miało miejsce prawie 20% wypadków drogowych zanotowanych w całym kraju. Ulice tego miasta należą zatem do najmniej bezpiecznych w Indiach. W tym samym raporcie wspomina się również, że w kraju co 4,5 minuty ktoś ginie w skutek wypadku drogowego. Takie dane najlepiej uzasadniają potrzebę tworzenia w Indiach kampanii społecznych promujących zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego wśród kierowców i przechodniów.
Natalia Ożegalska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę