Reinkarnacja gumowej kaczki
Puszka po napoju nie mogąc znieść widoku psa załatwiającego swoje potrzeby na koło samochodu, postanawia przepędzić intruza. Foliowa torba na widok manekina na wystawie decyduje się okryć sobą miejsca, które nie powinny być wystawione na widok publiczny. Tekturowe opakowanie po mleku ratuje papier toaletowy przed wchłonięciem go przed odkurzacz, a plastikowa słomka do napojów gumową kaczkę przed utonięciem w basenie.
Twórcy kampanii zleconej przez koreańskie ministerstwo środowiska za pomocą powyższych historii przedstawili zalety stosowania recyklingu. Pod koniec każdego z czterech spotów powstałych w ramach kampanii, widz przekonuje się, że występujące w nim rzeczy coś ze sobą łączy. Okazuje się że w przeszłości materiał z którego zostały wykonane tworzył jeden przedmiot, który następnie został przetworzony i ponownie wykorzystany. Stąd odwołanie się twórców kampanii do relacji rodzicielskich w nazwie – "I am your father" ("Jestem Twoim ojcem"). Mimo rozdzielenia, pamięć o dawnym "pokrewieństwie" wciąż pozostaje żywa. Stąd determinacja, z jaką jeden z przedmiotów śpieszy na pomoc drugiemu.
W ten obrazowy i humorystyczny sposób twórcy chcą dotrzeć do wyobraźni odbiorców i uświadomić im, że śmieci wcale nie muszą nadawać się jedynie do wyrzucenia. Zużyte czy niepotrzebne przedmioty poddane recyklingowi, mogą wrócić do obiegu w zupełnie nowej odsłonie przyczyniając się tym samym do ochrony środowiska.
Maciej Zubel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna