Ratunek zakopany w ziemi
Budynek płonie, a ludzie obok zakopują gaśnice. Głodujący ludzie patrzą na worki z ryżem, które wrzucane są do wykopanego dołu, a przy brzegu rzeki, w której tonie człowiek, zasypywane jest koło ratunkowe. Takie właśnie sceny prezentują twórcy kampanii "Don’t waste a chance to save lives" ("Nie zmarnuj szansy, by uratować życia").
Spot zamyka scena pogrzebu. Na zsuwaną do dołu trumnę patrzą nie tylko żałobnicy, ale i pacjent ze szpitalnego okna. Tak jak mieszkańcy płonącego budynku, głodujący ludzie czy tonący mężczyzna, może on jedynie obserwować, jak jego szansa na ratunek jest zasypywana ziemią.
Autorzy zdecydowali się na to mogące wzbudzać kontrowersje porównanie, aby przekonać odbiorców, że oddawanie organów do przeszczepu to zachowanie racjonalne. Kampania ma zmotywować Francuzów do wypełniania odpowiedniego oświadczenia woli i deklarowania tym samym przeznaczenia swoich organów do przeszczepu po śmierci.
Gabriela Będkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki