logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem
27.02.2018
Tematy: Kampanie, Polska, Kraje, Problemy społeczne, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem



Gospodarstwa domowe marnują 2 mln ton jedzenia. 35% Polaków przyznaje się do wyrzucania i marnowania żywności. W śmieciach najczęściej lądują pieczywo i wędliny – marzenie dla 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie. Banki żywności apelują o wsparcie ich działań oraz… zdrowy rozsądek.

W poruszającym emocje spocie, główną bohaterką jest mała dziewczynka, która w oczekiwaniu na posiłek nakrywa do stołu. Niestety,  w jej lodówce znajduje się jedynie olej. Z podobną sytuację, spotyka się 2 milionów osób żyjących w Polsce.

RATUJ JEDZENIE, KTÓRE DLA INNYCH JEST MARZENIEM

Opublikowany przez Bank Żywności W Siedlcach na 20 grudnia 2017

 

Bohaterka spotu realizowanego w kampanii „ Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem” przypomina o powadze problemu marnowania żywności w Polsce. Wnioski Federacji Polskich Banków Żywności – organizatorów akcji –  przekonują, że rocznie wyrzucanych jest 9 milionów ton jedzenia, czyli 18 miliardów posiłków, które mogłyby trafić do 2 milionów osób, żyjących w skrajnym ubóstwie. Najczęstsza przyczyna wyrzucania żywności jest przegapienie terminu przydatności do spożycia. Organizatorzy kampanii apelują o szacunek do jedzenia! Każdy może przyczynić się do niemarnowania żywności – w hipermarketach, u producentów i w restauracjach.

Jak tłumaczy Monika Młynarczyk, kierownik ds. komunikacji marketingowej i fundraisingu w Federacji Polskich Banków Żywności rozwiązaniem paradoksu niedożywienia zajmują się Banki Żywności, które odbierają żywność od producentów, sklepów, restauracji oraz dbają o jej transport i magazynowanie. Żywność przekazują kolejno do wielu potrzebujących, za pośrednictwem organizacji pomocowych.Wyraźnym ograniczeniem są fundusze niezbędne na transport i dystrybuowanie żywności. Dlatego Federacji zachęca do wsparcia ich działań poprzez pomoc i dofinansowanie działań, a kolejno dostarczanie żywności potrzebującym. Każda 1 złotówka przekazana na Banki Żywności, umożliwi dostarczenie ubogim aż 16 posiłków przygotowanych z uratowanej żywności.

Szczegóły i możliwość udziału w akcji dostępne są poprzez stronę http://www.wspieraj.bankizywnosci.pl

Kampania jest realizowana w telewizji, prasie, radiu, internecie oraz na outdoorze w 5 największych miastach.

Banki Żywności to wspólnota 32 organizacji pozarządowych zrzeszonych w Federacji Polskich Banków Żywności, organizacji pożytku publicznego oraz organizacja międzynarodowa zrzeszona w sieci banków na całym świecie. Działają w Polsce od 20 lat, a ich wspólnym celem jest ratowanie żywności przez zmarnowaniem i przekazywanie jej do osób potrzebujących. Żywność jest pozyskiwana od producentów, z hipermarketów oraz z sieci restauracji Amrest.

Banki Żywności i Makro

Wiecie już, że łączymy siły z wieloma Partnerami. Żywność przekazuje nam m.in MAKRO Polska Razem prowadzimy też akcję "Nie marnuję, pakuję", w ramach której zachęcamy restauratorów, by oferowali swoim klientom zabieranie niedokończonych posiłków na wynos. Jest siła ?

Opublikowany przez Banki Żywności na 13 lutego 2018

„Banki Żywności powstały po to, by zapewnić podstawy godnego i bezpiecznego życia
najbardziej potrzebującym. Żywność jest dla nas zbyt ważna, by ją tak po prostu wyrzucać.” mówi Marek Borowski – Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności

 

Banki Żywności Ratuj jedzenie które dla innych jest marzeniem


Nazwa kampanii:
Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem
Nadawca:
Federacja Polskich Banków Żywności
Hasło kampani:
Ratuj jedzenie, które dla innych jest marzeniem





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek