Lampka wina, tłusty posiłek, papieros, albo kolejna godzina przed telewizorem to nie tylko pomysły na miły wieczór, ale także, jeżeli zamienione w nawyki, prosta droga do jednej z najpoważniejszych chorób – raka.
Reklamy stanowiące część akcji profilaktycznej przeciw nowotworom, organizowanej przez słowacką Ligę Walki z Rakiem, zestawiają przedmioty codziennego użytku – patelnię, korkociąg, telewizyjnego pilota i zapalniczkę – z wizerunkiem trumny i nagrobka, aby przemówić do wyobraźni odbiorców i uświadomić im cztery najważniejsze czynniki zwiększające ryzyko nowotworu: palenie, alkohol, złe nawyki żywieniowe oraz brak aktywności fizycznej.
Oprócz ciekawych wizualnie plakatów akcję wyróżnia hasło opierające się na grze słownej; słowackich odbiorców zastanowić ma słowo rak – po słowacku rakovina, które zawiera w sobie słowo „wina”. Organizatorzy mają nadzieję, iż efektem kampanii, której finał odbył się 22 października, w dniu zakończenia Tygodnia Walki z Rakiem, będzie wzrost świadomości Słowaków, że sami ponoszą odpowiedzialność za swoje zdrowie.
Kampanię na zlecenie organizacji „Liga proti rakovine” przygotowała agencja Sofian z Bratysławy.
T. Karwat-Seko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…