Starość jest super – przekonuje peruwiańska kampania. W sypialni rozlega się głośne chrapanie starszej kobiety, które budzi ze snu jej męża śpiącego obok. Wyjąwszy z ucha aparat słuchowy, mężczyzna przekręca się na drugi bok i zasypia. Takie sztuczki to tylko na starość , o czym przekonuje jeden z trzech humorystycznych spotów reklamowych corocznej kampanii fundraisingowej Peruwiańskiej Ligi Przeciwko Rakowi (hiszp. Liga Peruana de Lucha Contra el Cáncer).
Kampania przekonuje, że warto się zestarzeć. Choćby po to, aby wygodnie usiąść w fotelu, zadumać się nad sensem przemijania i…zapuścić sobie ostrego rocka, ponieważ – jak w nieco makabrycznym tonie pokazuje jedne ze spotów reklamowych – nieżyjący już rodzic nie wyłączy więcej radia , a jego prochy mogą co najwyżej podskoczyć w urnie w rytm dźwięków („Dad can’t turn down the volume”) (Tata nie może ściszyć).
Warto również zapobiegać rakowi, by doświadczyć tzw. problemów wieku starczego, jak na przykład wielokrotne opowiadanie tego samego dowcipu tym samym znajomym, dla których i tak to będzie zawsze nowy kawał („To your friends it’ll always be a new joke”).
Przesłaniem kampanii "Live to be old. Detect cancer in time" ("Dożyj starości. Wykryj raka na czas") jest przypomnienie, że najlepszym lekarstwem na raka jest prewencja. Kampania podchodzi do „problemów” starości z przymrużeniem oka, odkrywając nietypowe zalety przynależne temu stadium życia.
M. Danielewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem