logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Pustostany przekształcone w domy. Otwarcie pierwszych mieszkań
24.08.2021
Tematy: Wydarzenia, Polska, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

Pustostany przekształcone w domy. Otwarcie pierwszych mieszkań



Dzisiaj – 24 sierpnia br. – odbyło się uroczyste otwarcie sześciu mieszkań, wyremontowanych przez Fundację Habitat for Humanity Poland w ramach projektu „Empty Spaces – remontujemy pustostany, by zapobiegać bezdomności w Europie”. Już za parę dni na warszawskiej Białołęce zamieszkają niezamożne rodziny, którym groziła bezdomność.

Mieszkania są częścią Programu Najmu Społecznego, prowadzonego przez Fundację od 2017 roku (www.najemspoleczny.pl). Część lokali będzie miała specjalny status mieszkań treningowych, adresowanych do młodych osób opuszczających pieczę zastępczą, migrantów, samotnych rodziców oraz osób z niepełnosprawnościami. Program wsparcia umożliwi osobom nim objętym start w dalsze, samodzielne życie. Mieszkania będą używane rotacyjnie, co pozwoli w kolejnych latach pomóc kolejnym kilkudziesięciu osobom.

W polskich miastach jest niemal 46 tys. pustostanów należących do gminnego zasobu. Deficyt mieszkań dostępnych cenowo szacowany jest na alarmującym poziomie 600 tys. lokali (niektórzy eksperci mówią nawet o dwóch milionach brakujących lokali). Jednocześnie 39% (17 mln) Polaków mieszka w przeludnieniu (więcej niż dwie osoby na jedną izbę mieszkalną), a 14% rodzin żyje w warunkach substandardowych, np. nie ma dostępu do łazienki albo bieżącej wody. Remonty pustostanów oraz przekształcanie niewykorzystanych przestrzeni na mieszkania dla potrzebujących to – obok budowy nowego zasobu – ważne działanie by stosunkowo szybko zwiększać liczbę mieszkań przystępnych cenowo – mówi Magdalena Ruszkowska-Cieślak, Prezeska Habitat for Humanity Poland.

Uroczyste otwarcie pierwszych sześciu, przywróconych do użytku mieszkań, odbyło się 24 sierpnia, na osiedlu przy ul. Ciupagi na warszawskiej Białołęce. Już wkrótce wprowadzą się tam osoby najbardziej narażone na bezdomność – w wśród nich także samodzielni rodzice, uciekający przed przemocą domową. Równocześnie w mieszkaniach będą realizowane dobrane do ich potrzeb usługi wsparcia, które pozwolą tym osobom postawić dalsze kroki w kierunku samodzielnego życia.

Głównym sponsorem projektu jest firma M&G. W jego realizację zaangażowane są również m.in. firma Arcadis (która przygotowała projekty budowlane i wykonawcze remontów adaptowanych lokali mieszkalnych), Oddział Warszawski Polskiego Związku Firm Deweloperskich (który współfinansuje remont dwóch lokali) oraz Fundacja Castorama (która podarowała meble kuchenne). Partnerami projektu są Fundacja LaFontaine, Fundacja Polska Gościnność oraz Fundacja Idylla. Więcej na temat projektu można dowiedzieć się tutaj: https://habitat.pl/empty-spaces/. O innej inicjatywie Fundacji Habitat for Humanity Poland – sklepie charytatywnym ReStore pisaliśmy TUTAJ.

NGO bezdomność pomoc społeczna walka z wykluczeniem społecznym osoby bezdomne Fundacja Habitat for Humanity Poland kryzys


Nazwa wydarzenia:
Uroczyste otwarcie pierwszych sześciu wyremontowanych lokali, przekształconych z pustostanów
Czas:
2021.8.24
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Habitat for Humanity Poland





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek