Pudełko z jednym butem
Kupowanie butów przez osoby niepełnosprawne, mające tylko jedną stopę, to czynność wysoce frustrująca. Zamiast lewego bądź prawego buta trzeba kupować całą parę, co wiąże się nie tylko z większymi wydatkami, ale też niepotrzebnym marnotrawstwem: drugi but bowiem albo leży nieużywany, albo zostaje wyrzucony do śmieci.
Tmall, chińska platforma zakupowa, stanowiąca część Alibaba Group, postanowiła zaradzić temu problemowi, „rozbijając” klasyczne pudełko z butami na dwie połówki i powołując do życia #theOneShoeProject. Dzięki współpracy z m.in. takimi markami jak Reebok, Skechers czy ECCO, stworzono kolekcję obuwia, skrojonego specjalnie pod potrzeby osób niepełnosprawnych. Każdy chętny wybiera but, jakiego potrzebuje i płaci za niego połowę ceny.
Cała inicjatywa została certyfikowana a następnie wsparta przez China Disabled Persons’ Federation, dzięki czemu zyskała niezwykle pozytywny odbiór i – związaną z tym – ogromną popularność. Platforma Tmall nie wyklucza, że #theOneShoeProject, zaplanowany pierwotnie jako kampania społeczna, z czasem przekształci się w ofertę stałą.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.03.2024
Bezpłatny podręcznik „Jak pisać o klimacie 2.0” jest już dostępny!
-
29.02.2024
Cztery szkodliwe mity o otyłości
-
28.02.2024
Ruszyła platforma internetowa z bezpłatnymi poradami dla rodziców
-
22.02.2024
Biedronka ogłasza start jubileuszowej edycji Piórka
-
21.02.2024
Kampania, która nigdy nie została wyemitowana
-
20.02.2024
The Real (Teen) Housewives