W drugą rocznicę katastrofy w Fukushimie, w której uderzenie tsunami pochłonęło tysiące ludzkich istnień i uszkodziło reaktory elektrowni jądrowych, na spustoszone tereny powróciła wolontarystyczna organizacja Sora, zajmująca się niesieniem pomocy kotom i psom. Członkowie stowarzyszenia we współpracy z agencją Grey z Tokio stworzyli kampanię zatytułowaną „Save Fukushima animals” („Uratuj zwierzęta Fukushimy”) przypominającej opinii publicznej o tragicznej sytuacji zwierząt domowych, która do tej pory nie została rozwiązana. Mimo że media z całego świata eksponowały ujęcia z akcji ratunkowej psa bezradnie dryfującego po wodach zalewających dawne osady, setki zwierząt wciąż jeszcze przebywa na terenach zagrożonych promieniowaniem i wymaga bezwzględnej ewakuacji.
Trzy plakaty zrealizowane na potrzeby akcji przedstawiają kota i dwa psy, a ich zdjęcia uzupełnia okno dialogowe umożliwiające odpowiedź pozytywną lub negatywną na postawione pytanie o ich ratowanie. Takie potraktowanie problemu wyraźnie podkreśla, że każdy staje przed wyborem wobec przedstawionych zdarzeń. Dodatkowo podjęcie odpowiedniej decyzji często wiąże się po prostu z niewymagającym kliknięciem, o czym przekonuje palec gotowy do przyciśnięcia właściwej opcji. W ten oto sposób organizatorzy akcji poszukują darczyńców oraz ludzi, którzy chcieliby przyłączyć się do działania w sprawie.
Marta Reutt
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia