logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  06.07.2011

Pstryczek w stryczek



Młotek utworzony z manifestującego tłumu miażdży krzesło elektryczne, but depcze mur ograniczający wolność, jedno pstryknięcie niszczy stryczek – w kampanii hiszpańskiego oddziału Amnesty International. W kampanii zrealizowanej w czerwcu br AI przypomina o tym, że warto sprzeciwiać się łamaniu praw człowieka, w tym karze śmierci.

Celem organizacji jest uwolnienie wszystkich więźniów sumienia, zapewnienie więźniom politycznym bezzwłocznego i rzetelnego procesu sądowego, zniesienie kary śmierci, tortur oraz innych form okrutnego, nieludzkiego bądź poniżającego traktowania ludzi, położenie kresu pozasądowym egzekucjom oraz „zaginięciom”, a także walka z bezkarnością poprzez pociągnięcie do odpowiedzialności wszystkich łamiących prawa człowieka, zgodnie ze standardami międzynarodowymi.

Chociaż liczba wykonywanych na świecie egzekucji maleje z roku na rok, jednak nadal stanowi problem. Według danych AI w  2005 roku, co najmniej 2,148 osób zostało straconych w 22 krajach i co najmniej 5,186 osób zostało skazanych na śmierć w 53 krajach, z czego 94% wszystkich zarejestrowanych egzekucji miało miejsce w Chinach, Iranie, Arabii Saudyjskiej i USA.

Metody zabijania są różne, zależnie od kraju. W USA karę śmierci wykonuje się poprzez porażenie prądem elektrycznym, w Egipcie, Iranie, Japonii, Jordanii, Pakistanie, Singapurze poprzez powieszenie, w innych krajach poprzez ścięcie głowy, śmiertelny zastrzyk, rozstrzelanie, zadźganie, ukamienowanie.  Skuteczność kary śmierci nie jest tymczasem potwierdzona dowodami. Z badań przeprowadzonych dla ONZ w 1988 roku i zaktualizowanych w roku 2002 wynika, że kara śmierci nie odstrasza morderców od popełnienia zbrodni bardziej niż lżejszy wymiar kary.

Za tę kreację wykonaną przez agencję Contrapunto BBDO przyznano Brązowego Lwa w kategorii Prasa na tegorocznym 58. festiwalu w Cannes.
A.Zych


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 14.02.2023

    Walentynki — Święto Zrywania


  • 14.02.2023

    Walentynkowo o donacji


  • 13.02.2023

    Wracają. Zawsze wracają


  • 01.02.2023

    Chcesz przestać, a nie możesz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek