logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Psi terapeuci leczą podopiecznych Fundacji Dr Clowna
15.06.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Psi terapeuci leczą podopiecznych Fundacji Dr Clowna



Od ponad roku w szpitalach i ośrodkach terapeutycznych w całej Polsce można regularnie spotkać psy i ich certyfikowanych opiekunów-terapeutów. Zajęcia Dogoterapii organizuje tam Fundacja „Dr Clown” we współpracy z Mars Polska. Teraz do grupy instytucji otwartych na tę niecodzienną inicjatywę dołączyły kolejne szpitale i ośrodki integracyjne. Łącznie zajęcia odbywają się w 15 placówkach, w tym w 11 szpitalach dziecięcych. 15 czerwca, z okazji Ogólnopolskiego Dnia Dogoterapii organizatorzy  programu „Terapia śmiechem”  przypominają, że obecność psa pozytywnie wpływa na zdrowie fizyczne i samopoczucie oraz daje wiarę we własne możliwości.

Po pięciu dekadach badań nad relacjami człowieka ze zwierzęciem naukowcy z Instytutu WALTHAM należącego do firmy Mars są w stanie precyzyjnie określić realne korzyści płynące z obecności psa.  Towarzystwo czworonożnego przyjaciela jest szczególnie pomocne dzieciom w radzeniu sobie z trudnościami czy w czasie pobytu w szpitalu.  Podobne działanie ma śmiech, o który w polskich szpitalach od 19 lat dbają wolontariusze Fundacji „Dr Clown”.  Z połączenia tych dwóch elementów: uśmiechu i towarzystwa psa zrodziła się idea współpracy dla dobra najmłodszych pacjentów. Zajęcia dla chorych dzieci, z udziałem certyfikowanych terapeutów z psami oraz „doktorów clownów”, odbywają się co najmniej raz w miesiącu.

Kochani, dziś, z okazji Ogólnopolskiego Dnia Dogoterapii, ogłaszamy: podwoiliśmy liczbę szpitali, do których docieramy z…

Opublikowany przez Fundacja "Dr Clown" 15 czerwca 2018

-Już od 19 lat prowadzimy program „Terapii śmiechem” w szpitalach i placówkach specjalnych, „lecząc śmiechem” chore dzieci, osoby niepełnosprawne i seniorów. Wiemy, jak zbawienny wpływ na zdrowie i samopoczucie naszych podopiecznych ma kontakt z drugim człowiekiem oraz uśmiech, który dotlenia, wspomaga odporność, przyspiesza rekonwalescencję i stymuluje wydzielanie się „hormonów szczęścia”. Za sprawa realizowanego z Marsem projektu dogoterapii połączonej z „Terapią śmiechem” możemy podarować naszym podopiecznym coś unikalnego. – mówi Anna Czerniak, Prezes Fundacji „Dr Clown”.

Rezultaty dogoterapii szybko przeszły oczekiwania rodziców, terapeutów i samych dzieci, dlatego Mars Polska zdecydowało się poprowadzić akcję w kolejnych placówkach na terenie naszego kraju.

 – Szybsza rekonwalescencja po chorobach i operacjach, lepsze radzenie sobie w sytuacjach stresowych, budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie oraz podwyższanie ogólnej odporności to tylko kilka punktów z szerokiej listy benefitów, jakie daje człowiekowi czworonożny przyjaciel– mówi lekarka weterynarii Małgorzata Głowacka z Mars Polska. Jak podkreślają organizatorzy w dogoterapii z troską i pełną odpowiedzialnością o komfort psa zawsze dba terapeuta. Tylko wypoczęte i zrelaksowane zwierzę dostarczy z radością pozytywnych doznań swoim pacjentom. Dogoterapia to jeden z przykładów na to, jak psy znacząco pomagają człowiekowi w jego codziennym życiu.  Rezultaty zajęć z udziałem psa są też przypomnieniem, jak bardzo zwierzęta zasługują na godne życie u boku człowieka.

 

Fundacja „Dr Clown” realizuje program „Terapii śmiechem i zabawą” w polskich szpitalach, placówkach specjalnych, edukacyjnych i opiekuńczych od 1999 roku. Wolontariusze Fundacji, „doktorzy clowni”, w kolorowych strojach i z czerwonymi noskami niosą uśmiech i za pomocą interaktywnych zabaw i empatycznych rozmów likwidują napięcia spowodowane trudną sytuacją osób zmagających się z chorobą i trudnościami życiowymi. Każdego roku „doktorzy clowni” docierają do 60 000 podopiecznych w 170 szpitalach i różnego typu placówkach w ponad 80 miastach w całej Polsce.

Aktualne informacje o działaniach Fundacji, znajdują się na oficjalnej stronie TUTAJ 

Mars na świecie jest prywatnym, rodzinnym biznesem z ponad stuletnią historią i jednymi z najbardziej uwielbianych marek na świecie, takimi jak M&M’S®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, ORBIT® i UNCLE BEN’S®.

Mars Petcare to zróżnicowany i dynamicznie rozwijający się biznes, reprezentowany przez 75 000 współpracowników w ponad 50 krajach. Zaspokajając zdrowotne i żywieniowe potrzeby niemal połowy populacji zwierząt domowych na świecie Mars Petcare realizuje misję tworzenia Lepszego świata dla zwierząt.

Do Mars Incorporated należy również Centrum Żywienia Zwierząt WALTHAM – wiodąca instytucja naukowa i ekspert w zakresie żywienia zwierząt domowych oraz opieki nad nimi. Od 50 lat jako pionier i lider badań naukowych wyznacza nowe standardy na temat zdrowia zwierząt, ich samopoczucia i żywienia.

Terapia śmiechem Fundacja Dr Clown dogoterapia







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

  • 30.07.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Piłka nożna jest kobietą

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek