Z okazji Europejskiego Dnia Przeciwko Handlowi Ludźmi (18 października) w Belgii powstała kampania „La traite des etres humains. Ne fermez pas les yeux.” (Handel istotami ludzkimi. Nie zamykajcie oczu.) zrealizowana przez agencję McCann-Erickson (Belgium). Na plakatach, zeszpeconych niestety fatalną typografią, przedstawiono m.in. dłoń kelnera z tacą i butelką, które obleczone są skórą. Tak samo jest w przypadku zdjęcia kobiecych nóg i szpilek oraz ręki i miotły. W ten sposób nadawcy kampanii kładą nacisk na niewolniczy wymiar pracy niektórych osób. Ofiary handlu ludźmi nie mają wyboru i są dosłownie i w przenośni przywiązani do swoich zajęć – tak jak pokazują to kreacje.
Głównym celem kampanii było zwrócenie uwagi opinii publicznej i rządu na problem handlu ludźmi i zmuszania ich do niewolniczej pracy – dotyczy on nie tylko prostytucji, ale też i wielu innych zajęć (np. praca na czarno)
W ramach kampanii powstały cztery plakaty oraz krótkometrażowy film autorstwa Jorge’a Leona, pt. „10 minutes”.
Kampania powstała na zlecenie Centrum na rzecz równości szans i walki z handlem ludźmi (Centre pour égalité des chances et la lutte des victimes de la traite des etres humains).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!