logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Przywiązanie do pracy
16.12.2008
Tematy: Kreacje / printy

Przywiązanie do pracy



Z okazji Europejskiego Dnia Przeciwko Handlowi Ludźmi (18 października) w Belgii powstała kampania „La traite des etres humains. Ne fermez pas les yeux.” (Handel istotami ludzkimi. Nie zamykajcie oczu.) zrealizowana przez agencję McCann-Erickson (Belgium). Na plakatach, zeszpeconych niestety fatalną typografią, przedstawiono m.in. dłoń kelnera z tacą i butelką, które obleczone są skórą. Tak samo jest w przypadku zdjęcia kobiecych nóg i szpilek oraz ręki i miotły. W ten sposób nadawcy kampanii kładą nacisk na niewolniczy wymiar pracy niektórych osób. Ofiary handlu ludźmi nie mają wyboru i są dosłownie i w przenośni przywiązani do swoich zajęć – tak jak pokazują to kreacje.

Głównym celem kampanii było zwrócenie uwagi opinii publicznej i rządu na problem handlu ludźmi i zmuszania ich do niewolniczej pracy – dotyczy on nie tylko prostytucji, ale też i wielu innych zajęć (np. praca na czarno)

W ramach kampanii powstały cztery plakaty oraz krótkometrażowy film autorstwa Jorge’a Leona, pt. „10 minutes”.

Kampania powstała na zlecenie Centrum na rzecz równości szans i walki z handlem ludźmi (Centre pour égalité des chances et la lutte des victimes de la traite des etres humains).
M. Kryńska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek