Z okazji Europejskiego Dnia Przeciwko Handlowi Ludźmi (18 października) w Belgii powstała kampania „La traite des etres humains. Ne fermez pas les yeux.” (Handel istotami ludzkimi. Nie zamykajcie oczu.) zrealizowana przez agencję McCann-Erickson (Belgium). Na plakatach, zeszpeconych niestety fatalną typografią, przedstawiono m.in. dłoń kelnera z tacą i butelką, które obleczone są skórą. Tak samo jest w przypadku zdjęcia kobiecych nóg i szpilek oraz ręki i miotły. W ten sposób nadawcy kampanii kładą nacisk na niewolniczy wymiar pracy niektórych osób. Ofiary handlu ludźmi nie mają wyboru i są dosłownie i w przenośni przywiązani do swoich zajęć – tak jak pokazują to kreacje.
Głównym celem kampanii było zwrócenie uwagi opinii publicznej i rządu na problem handlu ludźmi i zmuszania ich do niewolniczej pracy – dotyczy on nie tylko prostytucji, ale też i wielu innych zajęć (np. praca na czarno)
W ramach kampanii powstały cztery plakaty oraz krótkometrażowy film autorstwa Jorge’a Leona, pt. „10 minutes”.
Kampania powstała na zlecenie Centrum na rzecz równości szans i walki z handlem ludźmi (Centre pour égalité des chances et la lutte des victimes de la traite des etres humains).
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy