logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  16.10.2014

Przytrafia się także szczęśliwym dzieciom



Uśmiechnięte, szczęśliwe dzieci, z kochających rodzin, mające swoje pasje. Beztroskie dzieciństwo i wydawałoby się dobre perspektywy nie zawsze jednak prowadzą do życia bez problemów. Zdarzają się bowiem sytuacje, które trudno przewidzieć.

I właśnie taki przekaz nadała kanadyjska organizacja Rising the Roof zajmująca się pomocą osobom bezdomnym. Przy współpracy z agencją reklamową Leo Burnett (Toronto), stworzono trzy plakaty. Na każdym są dwa zdjęcia: jedno z dzieciństwa, a jedno aktualne. Zdjęcia pierwsze przedstawiają kolejno uśmiechnięte twarze dwóch chłopców i dziewczynki. Natomiast na dolnych zdjęciach są ci sami ludzie, już dorośli, jednak w zaniedbanym stroju i zmęczonych twarzach. Jak wyjaśnia podpis, zostali bezdomnymi. Co ważne, zdjęcia te przedstawiają osoby w takich samych pozach jak zdjęcia z dzieciństwa. Wpisuje się to w trend robienia tzw. zdjęć „before-after” („przed-po”) po upływie kilkunastu lat właśnie w takim samych pozach czy scenerii.

Fotografie są opatrzone napisami: „Above, Blake as a happy 7 year-old. Now you know where homeless adults can come from” („Powyżej Blake jako szczęśliwy siedmiolatek. Teraz już wiesz skąd mogą się wywodzić dorośli bezdomni”),  „People from normal childhoods with normal lives don’t end up homeless. Dave disagrees” („Ludzie z normalnym dzieciństwem i z normalnym życiem nie kończą jako bezdomni. Dave nie zgadza się z tym”), „If you think little girls who love animals and come from good families can’t end up homless, you should meet Jeanne” („Jeśli myślisz, że małe dziewczynki kochające zwierzęta i pochodzące z dobrych rodzin nie mogą stać się bezdomnymi, powinieneś poznać Jeanne”). Na samym dole każdy na każdym z plakatów widnieje napis „Homeless can happen to anyone. Visit RisingtheRoof.org to help.” („Bezdomność może przytrafić się każdemu. Odwiedź risingtheroof.org żeby pomóc”).

Kreacja jest ciekawym ujęciem problemu bezdomności i co ważne neguje stereotyp osoby bezdomnej jako wywodzącej się ze środowiska patologicznego. Ten fakt może w dużym stopniu oddziaływać na odbiór kreacji, a tym samym zachęcić ludzi do pomocy tym osobom.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek