logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Przystanki pod specjalnym nadzorem
27.09.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Brazylia, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą

Przystanki pod specjalnym nadzorem



Szacuje się, że niemal 70 % kobiet czuje się niekomfortowo, podróżując samotnie nocą przez miasto. Na poziom lęku składają się m.in. takie elementy, jak brak oświetlenia ulicznego, czy odległość od bardziej zaludnionych obszarów.

Eletromídia, największa w Brazylii firma zajmująca się reklamą zewnętrzną (OOH), przeanalizowała mapy São Paulo i zlokalizowała dziesięć przystanków komunikacji miejskiej, gdzie układ powyższych czynników wywoływał największy dyskomfort wśród osób podróżujących samotnie. Następnie ekrany LED, zainstalowane w każdej z wiat przystankowych, wyposażono w sprzęt przystosowany do prowadzenia rozmów po zmroku: kamery noktowizyjne, mikrofony oraz, rzecz jasna, dostęp do internetu. W momencie gdy detektory namierzą kogoś, kto samotnie czeka na autobus, dyspozytor z call center firmy po prostu dzwoni, po czym towarzyszy jemu – a zwłaszcza jej – aż do przyjazdu autobusu. Zdalna „opieka” funkcjonuje od godziny 20:00 do 5 nad ranem. W ciągu dnia ekrany normalnie wyświetlają reklamy:

Projekt „Guarded Bus Stop”, czyli „Przystanki pod specjalnym nadzorem”, odniósł międzynarodowy sukces, m.in. zdobył główną nagrodę Złotego Lwa (Gold Lion) podczas Cannes Lions International Festival of Creativity. Dzięki temu kampania nabrała rozpędu i rozpoczęła nową fazę ekspansji, obejmującą sto kolejnych lokalizacji w São Paulo, Rio de Janeiro i Campinas. „Przystanki pod specjalnym nadzorem” będą uruchamiane etapami, w odpowiedzi m.in. na lokalne informacje o zapotrzebowaniu na usługę oraz szacunkową wielkość puli użytkowników.

Projekt był możliwy dzięki partnerstwu komercyjnemu, m.in. z bankiem Santander, a także wsparciu miasta i stanu São Paulo oraz rządu federalnego.

outdoor walka z przemocą kobiety Cannes Lions International Festival of Creativity Cannes Lions Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji wiaty przystankowe obronność i bezpieczeństwo Brazylia digital integrated OOH experiential ekran LED transport publiczny


Nazwa kampanii:
Abrigo Amigo: Guarded Bus Stop
Czas:
2023.9
Media:
integrated (experiential, digital, outdoor)
Wykonawca:
AlmapBBDO • Eletromidia, Brazil





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek