Seria zdjęć policyjnych. Młodzi zabójcy trzymają w rękach tablice rejestracyjne z imionami swoich ofiar i rokiem, w którym zginęły. Ich przygnębione twarze są poranione i poobijane, jak gdyby wypadek wydarzył się wczoraj.
Brazylijska organizacja Friendly Traffic niemiłymi kreacjami pragnie pokazać, że spowodowanie wypadku samochodowego z ofiarami śmiertelnymi to także akt zabójstwa, nawet jeśli jest ono nieumyślne. Pokiereszowane twarze bohaterów kreacji sugerują, że konsekwencje nieszczęścia zostają na zawsze. Kampania odwołuje się do poczucia odpowiedzialności kierowców i chce im przypomnieć jak nieodwracalne skutki może mieć chwila nieuwagi na drodze.
K. Lipińska
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Kreacja kampanii „Friendly Traffic” składa się z 3 reklam zaprojektowanych w pionie.
Obraz stanowią barwne fotografie, które wypełniają cały format. Cechuje je chłodna kolorystyka oraz statyczna kompozycja. Dominantą kompozycyjną, a zarazem ideą projektu jest policyjny portret pokiereszowanego kierowcy trzymającego tabliczkę z imieniem swojej ofiary, co można wielorako interpretować.
W dolnej części plakatu umieszczona została typografia. Charakteryzuje ją zastosowanie jednoelementowego kroju pisma, mała punktacja oraz użycie majuskuły. Hasło nie jest dobrze widoczne, co jest minusem projektu.
Oryginalny koncept, koherentna całość, ciekawe kadry oraz inteligentny komunikat tworzą wzbudzający refleksje projekt.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu