Mistrz świata w rzucie dyskiem, Piotr Małachowski, wygląda jakby miał kolejno siłować się z różnymi ludźmi – starszą kobietą, nastolatkiem, niepełnosprawnym, w końcu kilkuletnią dziewczynką. Jednak nie mocuje się z nimi, a przyjaźnie ściska dłonie.
Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna Ministerstwa Rozwoju pod hasłem "Wyrównujemy szanse". Jej celem jest promocja funduszy norweskich i EOG jako mechanizmu walki z nierównością i wykluczeniem społecznym, a także zaangażowanie Polaków w działanie na rzecz potrzebujących wsparcia. Planowane działania będą prowadzone w trzech etapach, obejmujących: akcję społeczną, kampanię informacyjno-wizerunkową oraz event finałowy. Komunikacja obejmuje obszary ATL, BTL, Internet oraz kanały social media.
Koncepcja kampanii bazuje na postaci Siłacza Społecznego, który walczy z nierównością pomagając słabszym i potrzebującym – osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym. Takim bohaterem, w ujęciu autorów, jest tak naprawdę każdy, kto bezinteresownie pomaga potrzebującym.
Piotr Małachowski zachęca Polaków do czynnego zaangażowania się w walkę z nierównością i wykluczeniem społecznym, jakie na co dzień dotyka wielu ludzi. Kluczowym założeniem kampanii było zwrócenie uwagę na to, co dzieje się wokół i uwrażliwienie na problemy społeczne i pomoc innym.
W kampanii "Wyrównujemy szanse" stworzone zostało konkretne narzędzie, które angażuje Polaków i umożliwia pomoc potrzebującym. Za pośrednictwem serwisu internetowego www.silaczespoleczni.org, każdy może zgłosić instytucję ze swojego regionu, która jego zdaniem potrzebuje pomocy. Należy wybrać rodzaj wsparcia (podarunku), jakiego dana instytucja potrzebuje, wskazać ją jako kandydata, uzasadnić dlaczego właśnie ona wymaga pomocy i wysłać zgłoszenie. Następnie komisja zweryfikuje informacje, oceni i przyzna adekwatne wsparcie rzeczowe. Lista wszystkich instytucji, które można zgłaszać znajduje się w regulaminie na stronie internetowej kampanii. Przykładowi beneficjenci to: domy starców, hospicja, domy samotnej matki, domy matki i dziecka, przedszkola, szkoły, jednostki opiekuńczo-wychowawcze czy domy dziecka.
Kampania ma zwracać również uwagę na lokalnych społeczników i wolontariuszy, którzy niosąc pomoc i angażując się w takie akcje są bohaterami społecznymi i wzorem do naśladowania. Akcja rozpoczęła się 13 czerwca i potrwa do końca sierpnia. Za strategię, kreację i realizację odpowiada Grupa Eskadra, za zakup mediów Effective Media.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie