logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Prześwietlamy firmy odzieżowe. Wystartowała strona Fashion Checker
03.09.2020
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka

Prześwietlamy firmy odzieżowe. Wystartowała strona Fashion Checker



Chociaż firmy odzieżowe chwalą się dbałością o pracowników i pracownice, są to jednak przede wszystkim deklaracje na papierze. W branży dominuje brak transparentności, nieujawnianie informacji o dostawcach oraz zaniżanie płac. Rozwiązaniem może okazać się FashionChecker – strona monitorująca rynek odzieżowy.

FashionChecker to strona, która pozwala zwiększyć przejrzystość w branży odzieżowej: rzuca światło na niskie płace, nadgodziny i wykorzystywanie pracowników, uwzględniając także wpływ płci na poziom wynagrodzeń i warunki pracy. Dzięki niej konsumenci mogą się dowiedzieć, czy ich ulubiona marka dba o osoby, które zatrudnia.

Obecnie strona zawiera dane na temat 108 marek i sieci handlowych z 14 krajów – Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Irlandii, Włoch, Japonii, Luksemburga, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Polski. Firmy zostały poproszone o odpowiedzi na szereg pytań, dotyczących kluczowych obszarów działań potrzebnych do zagwarantowania godnej płacy w ich łańcuchach dostaw. Większość firm przesłała odpowiedzi. Nie odpowiedziało jedynie 35 z nich, włączając w to jedyną polską firmę, która została zaproszona do udziału w badaniu – LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay). W przypadku braku odpowiedzi od firm dane zostały zebrane w oparciu o publicznie dostępne źródła.

Strona internetowa Fashion Checker to część kampanii prowadzonej przez Fundację Kupuj Odpowiedzialnie przy współudziale innych organizacji z sieci Clean Clothes Campaign, zajmującej się poprawą warunków pracy i wzmacnianiem pozycji pracowników w światowym przemyśle odzieżowym. Jej celem jest zwrócenie uwagi na dramatyczną sytuację finansową pracownic przemysłu odzieżowego oraz zaapelowanie do marek i decydentów o zwiększenie transparentności łańcuchów dostaw i zapewnienie godnej płacy dla wszystkich pracownic fabryk odzieżowych.

CSR prawa człowieka Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie recycling konsumpcjonizm konsumenci Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji odzież recykling FashionChecker Clean Clothes Campaign


Nazwa wydarzenia:
Premiera FashionChecker – strony monitorującej rynek odzieżowy
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci, Prawa człowieka
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie przy współpracy z Clean Clothes Campaign





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek