Przestrzeń działania – youtuberzy walczą z hejtem!
Mowa nienawiści zalewa i zatruwa Internet. Powoli staje się nową normą w komunikacji społecznej. Jest tak wszechobecna, że coraz trudniej się jej przeciwstawić. Jest też skuteczna – często słyszymy o samobójstwach, hejterskich komentarzach i cyberbullyingu. Do walki ze współczesnym „nienawistnym trendem” stanęli znani youtuberzy. Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel wspierając działania Humanity in Action Polska edukują internautów, uwrażliwiają na hejt oraz apelują o dobrą komunikacji.
W Polsce brakuje systemowych działań na rzecz przeciwdziałania mowie nienawiści w zakresie edukacji, a polski rząd nie podejmuje odpowiednich działań. Badania pokazują, że hejt w Polsce (zarówno on-line, jak i off-line) staje się codziennością, któremu towarzyszy poczucie bezsilności po stronie tych, którzy chcieliby reagować, ale nie wiedzą jak to robić. Polski oddział Humanity in Action, walcząc z mową nienawiści poprosił o wsparcie influencerów. „Kto lepiej dotrze do młodych niż youtuberzy?” – pyta Mazur-Rafał.
W ramach współpracy z Humanity in Action Polska, youtuberzy Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel nagrali trzy filmy, których celem jest włączenie młodego pokolenia w społeczny dialog. Działania realizowane są w ramach dwuletniego projektu „Przestrzeń działania”.
„Fakty są takie, że nienawiść w sieci dla wielu młodych jest niestety modą. Poszukując uznania wśród rówieśników, często krzywdzą innych, nie zdają sobie bowiem sprawy, że niszczą ich życie. Czasem w dosłowny sposób” – mówi Monika Mazur-Rafał, prezes polskiego oddziału Humanity in Action.
Opublikowany przez Humanity in Action Polska 25 kwietnia 2018
Łącząc narzędzia z zakresu edukacji, technologii i aktywizmu społecznego „Przestrzeń działania” poszukuje skutecznych i innowacyjnych sposobów reagowania na mowę nienawiści. „Chcemy stworzyć dla młodych zaangażowanych osób przestrzeń do podejmowania innowacyjnych i trwałych społecznie oddolnych działań obywatelskich na rzecz przeciwdziałania i reagowania na mowę nienawiści w ramach koncepcji przedsiębiorczości społecznej” – czytamy na oficjalnej stronie Humanity in Action Polska.
Projekt „Przestrzeń działania” składa się z następujących trzech filarów:
– Knowledge Hub / wiedza – skupia się na odkrywaniu, testowaniu i tworzeniu innowacyjnych narzędzi edukacyjnych służących do podnoszenia świadomości młodzieży, które będzie można wprowadzić na większą skalę.
– Trendsetting Hub / kreowanie trendów – skupia się na promowaniu reagowania na mowę nienawiści i przekazywania wiedzy na ten temat poprzez dialog, użycie atrakcyjnych mediów, popularnych wśród młodzieży influencerów czy modnych aplikacji.
– Social Action Hub / Szkoła Działania – czyli program edukacyjno-aktywistyczny, umożliwiający rozwinięcie wiedzy, umiejętności, kompetencji i bazy kontaktów w zakresie przedsiębiorczości społecznej.
Wszystkie trzy filary są ze sobą połączone i wzajemnie się uzupełniają. Szczegółowe informacje o projekcie i aktualnych działaniach Humanity in Action Polska znajdują się na stronie organizatora oraz w social mediach.
www.humanityinaction.org
www.facebook.com/HIAPolska
www.twitter.com/hiapl
www.youtube.com
Opublikowany przez Humanity in Action Polska 7 lipca 2015
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom