logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje, Kampanie, Polska, Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
   ──────  27.04.2018

Przestrzeń działania – youtuberzy walczą z hejtem!



Mowa nienawiści zalewa i zatruwa Internet. Powoli staje się nową normą w komunikacji społecznej. Jest tak wszechobecna, że coraz trudniej się jej przeciwstawić. Jest też skuteczna – często słyszymy o samobójstwach, hejterskich komentarzach i cyberbullyingu. Do walki ze współczesnym „nienawistnym trendem” stanęli znani youtuberzy. Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel wspierając działania Humanity in Action Polska edukują internautów, uwrażliwiają na hejt oraz apelują o dobrą komunikacji.

W Polsce brakuje systemowych działań na rzecz przeciwdziałania mowie nienawiści w zakresie edukacji, a polski rząd nie podejmuje odpowiednich działań. Badania pokazują, że hejt w Polsce (zarówno on-line, jak i off-line) staje się codziennością, któremu towarzyszy poczucie bezsilności po stronie tych, którzy chcieliby reagować, ale nie wiedzą jak to robić.  Polski oddział Humanity in Action, walcząc z mową nienawiści poprosił o wsparcie influencerów. „Kto lepiej dotrze do młodych niż youtuberzy?” – pyta Mazur-Rafał.

W ramach współpracy z Humanity in Action Polska, youtuberzy Alex Mandostyle, Sheo i Kamil-in Travel nagrali trzy filmy, których celem jest włączenie młodego pokolenia w społeczny dialog. Działania realizowane są w ramach dwuletniego projektu „Przestrzeń działania”.

„Fakty są takie, że nienawiść w sieci dla wielu młodych jest niestety modą. Poszukując uznania wśród rówieśników, często krzywdzą innych, nie zdają sobie bowiem sprawy, że niszczą ich życie. Czasem w dosłowny sposób” – mówi Monika Mazur-Rafał, prezes polskiego oddziału Humanity in Action.

Opublikowany przez Humanity in Action Polska 25 kwietnia 2018

Łącząc narzędzia z zakresu edukacji, technologii i aktywizmu społecznego „Przestrzeń działania” poszukuje skutecznych i innowacyjnych sposobów reagowania na mowę nienawiści. „Chcemy stworzyć dla młodych zaangażowanych osób przestrzeń do podejmowania innowacyjnych i trwałych społecznie oddolnych działań obywatelskich na rzecz przeciwdziałania i reagowania na mowę nienawiści w ramach koncepcji przedsiębiorczości społecznej” – czytamy na oficjalnej stronie Humanity in Action Polska.

Projekt „Przestrzeń działania” składa się z następujących trzech filarów:

– Knowledge Hub / wiedza – skupia się na odkrywaniu, testowaniu i tworzeniu innowacyjnych narzędzi edukacyjnych służących do podnoszenia świadomości młodzieży, które będzie można wprowadzić na większą skalę.

– Trendsetting Hub / kreowanie trendów – skupia się na promowaniu reagowania na mowę nienawiści i przekazywania wiedzy na ten temat poprzez dialog, użycie atrakcyjnych mediów, popularnych wśród młodzieży influencerów czy modnych aplikacji.

– Social Action Hub / Szkoła Działania – czyli program edukacyjno-aktywistyczny, umożliwiający rozwinięcie wiedzy, umiejętności, kompetencji i bazy kontaktów w zakresie przedsiębiorczości społecznej.

Wszystkie trzy filary są ze sobą połączone i wzajemnie się uzupełniają. Szczegółowe informacje o projekcie i aktualnych działaniach Humanity in Action Polska znajdują się na stronie organizatora oraz w social mediach.

www.humanityinaction.org
www.facebook.com/HIAPolska
www.twitter.com/hiapl
www.youtube.com

Opublikowany przez Humanity in Action Polska 7 lipca 2015

uprzedzenia   |  humanityinaction   |  cyberprzemoc   |  hejt   |  przestrzeń działania   | 


Tematy:
Edukacja, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z przemocą
Kraje:
Polska





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


  • 15.03.2023

    Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek