W rumuńskiej telewizji podczas przerw reklamowych, między kolejnymi baśniowymi filmami reklamowymi emitowano krótkie brutalne spoty. Każdego roku w Rumunii prawie 12 tysięcy kobiet staje się ofiarami przemocy domowej. To oznacza, że cierpią one średnio co 30 sekund. W sierpniu Rumuńskie Stowarzyszenie na Rzecz Praw Kobiet realizowało ciekawą kampanię telewizyjną mającą na celu zmianę tej drastycznej sytuacji. Świadkowie przemocy domowej (sąsiedzi, znajomi, rodzina) w zdecydowanej większości przypadków nie zgłaszają tego przestępstwa na policję. Intencją kampanii jest wyczulenie ludzi, którzy byli świadkami podobnych zdarzeń na pomoc i doniesienie o przestępstwie, wyeliminowanie obojętności na krzywdę, o której wiadomo, że się dzieje obok.
Przesłanie skierowano do rumuńskiego społeczeństwa wykorzystując krótkie spoty telewizyjne, emitowane podczas ciągu innych reklam. Po każdej klasycznej 30 sekundowej komercyjnej reklamie, prezentującej często wspaniały, kolorowy, nierealny świat emitowano taki, który pokazywał brutalną rzeczywistość – domową codzienność wraz ze sceną przemocy utrzymany w czerni i bieli Po takim filmie znowu pokazywano reklamę komercyjną, by po 30 sekundach wyemitować krótki spot o przemocy.
Uruchomiony został także specjalny numer telefon, dzięki któremu anonimowo można zgłosić przemoc domową, zarówno jako ofiara, jak i świadek cichego okrucieństwa w rodzinie.
A.Kropelnicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem