logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Przepisy na skandal
18.10.2009
Tematy: Kreacje / printy

Przepisy na skandal



Od 12 do 18 października trwał Światowy Tydzień Żywności i Walki z Głodem. Organizacja CCFD Terre Solidaire (Solidarna Ziemia) prowadzi we Francji kampanię „Les recettes du scandale” (Przepisy na skandal), która ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem głodu w Afryce, Azji i Ameryce.

W agencji Le Nouvel Opéra powstały 4 kreacje pod wspólnym hasłem „On ne nous fera plus avaler que la faim est une fatalité” (Nie będziemy już więcej wierzyć, że głód jest przeznaczeniem – gra słów: avaler oznacza w języku francuskim, podobnie jak w j.polskim potocznym, łykać w znaczeniu wierzyć, przyjmować za prawdę). Na talerzach w reklamach znalazły się kolejno: czaszka, ropa, drut kolczasty i krew opatrzone wyjaśnieniami: „Afryka Zachodnia. Mieszanka rodzinnych zbiorów zarażonych pestycydami.”; „Ameryka Południowa. Koktajl ze spalin i dzikiego wytrzebionych lasów.”; „Afryka Subsaharyjska. Przyprawa z ziem skonfiskowanych o aromacie korupcji.”; „Azja Południowo-Wschodnia. Zduszenie lokalnego rynku w wywarze handlu globalnego.”

W ramach kampanii 15 października w Paryżu odbył się flash mob. Jego uczestnicy ubrani się na czarno mieli ze sobą białe talerze. Protestowali przeciwko światowej polityce skutkującej głodem, którego ofiarami jest miliard ludzi. Na stronie internetowej kampanii znajdują się informacje na temat sytuacji na świecie, m.in., że intensywna uprawa kukurydzy w Ameryce doprowadziła do powstania martwej strefy na obszarze 20.000 km2; że 80% zasobów Ziemi jest spożywane przez 20% populacji; że możliwe jest wykarmienie 12 miliardów ludzi każdego dnia, tymczasem codziennie z powodu głodu umiera 100.000 osób.

Kampanię wsparł Thierry Lhermite – francuski aktor komediowy, który użyczył głosu w spocie radiowym.
M. Kryńska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Odłączeni

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Kula śniegowa

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek