Od 12 do 18 października trwał Światowy Tydzień Żywności i Walki z Głodem. Organizacja CCFD Terre Solidaire (Solidarna Ziemia) prowadzi we Francji kampanię „Les recettes du scandale” (Przepisy na skandal), która ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem głodu w Afryce, Azji i Ameryce.
W agencji Le Nouvel Opéra powstały 4 kreacje pod wspólnym hasłem „On ne nous fera plus avaler que la faim est une fatalité” (Nie będziemy już więcej wierzyć, że głód jest przeznaczeniem – gra słów: avaler oznacza w języku francuskim, podobnie jak w j.polskim potocznym, łykać w znaczeniu wierzyć, przyjmować za prawdę). Na talerzach w reklamach znalazły się kolejno: czaszka, ropa, drut kolczasty i krew opatrzone wyjaśnieniami: „Afryka Zachodnia. Mieszanka rodzinnych zbiorów zarażonych pestycydami.”; „Ameryka Południowa. Koktajl ze spalin i dzikiego wytrzebionych lasów.”; „Afryka Subsaharyjska. Przyprawa z ziem skonfiskowanych o aromacie korupcji.”; „Azja Południowo-Wschodnia. Zduszenie lokalnego rynku w wywarze handlu globalnego.”
W ramach kampanii 15 października w Paryżu odbył się flash mob. Jego uczestnicy ubrani się na czarno mieli ze sobą białe talerze. Protestowali przeciwko światowej polityce skutkującej głodem, którego ofiarami jest miliard ludzi. Na stronie internetowej kampanii znajdują się informacje na temat sytuacji na świecie, m.in., że intensywna uprawa kukurydzy w Ameryce doprowadziła do powstania martwej strefy na obszarze 20.000 km2; że 80% zasobów Ziemi jest spożywane przez 20% populacji; że możliwe jest wykarmienie 12 miliardów ludzi każdego dnia, tymczasem codziennie z powodu głodu umiera 100.000 osób.
Kampanię wsparł Thierry Lhermite – francuski aktor komediowy, który użyczył głosu w spocie radiowym.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju