logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  18.10.2009

Przepisy na skandal



Od 12 do 18 października trwał Światowy Tydzień Żywności i Walki z Głodem. Organizacja CCFD Terre Solidaire (Solidarna Ziemia) prowadzi we Francji kampanię „Les recettes du scandale” (Przepisy na skandal), która ma na celu zwrócenie społecznej uwagi na problem głodu w Afryce, Azji i Ameryce.

W agencji Le Nouvel Opéra powstały 4 kreacje pod wspólnym hasłem „On ne nous fera plus avaler que la faim est une fatalité” (Nie będziemy już więcej wierzyć, że głód jest przeznaczeniem – gra słów: avaler oznacza w języku francuskim, podobnie jak w j.polskim potocznym, łykać w znaczeniu wierzyć, przyjmować za prawdę). Na talerzach w reklamach znalazły się kolejno: czaszka, ropa, drut kolczasty i krew opatrzone wyjaśnieniami: „Afryka Zachodnia. Mieszanka rodzinnych zbiorów zarażonych pestycydami.”; „Ameryka Południowa. Koktajl ze spalin i dzikiego wytrzebionych lasów.”; „Afryka Subsaharyjska. Przyprawa z ziem skonfiskowanych o aromacie korupcji.”; „Azja Południowo-Wschodnia. Zduszenie lokalnego rynku w wywarze handlu globalnego.”

W ramach kampanii 15 października w Paryżu odbył się flash mob. Jego uczestnicy ubrani się na czarno mieli ze sobą białe talerze. Protestowali przeciwko światowej polityce skutkującej głodem, którego ofiarami jest miliard ludzi. Na stronie internetowej kampanii znajdują się informacje na temat sytuacji na świecie, m.in., że intensywna uprawa kukurydzy w Ameryce doprowadziła do powstania martwej strefy na obszarze 20.000 km2; że 80% zasobów Ziemi jest spożywane przez 20% populacji; że możliwe jest wykarmienie 12 miliardów ludzi każdego dnia, tymczasem codziennie z powodu głodu umiera 100.000 osób.

Kampanię wsparł Thierry Lhermite – francuski aktor komediowy, który użyczył głosu w spocie radiowym.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek