Mężczyzna w eleganckim garniturze, kobieta w odświętnej sukience. Oboje w wyściełanych koronką trumnach – ofiary przemocy drogowej wśród kierowców
Brazylia zajmuje piąte miejsce na świecie pod względem śmiertelnych kolizji drogowych. Kampania agencji reklamowej RAF Communicação ma na celu naświetlenie problemu, uświadomienie kierowcom, jak niebezpieczne mogą być potyczki słowne, które często prowadzą na drodze. Ich skutkiem są bowiem irracjonalne i impulsywne zachowania.
Kreacje kampanii mają ostrzec kierowców. Ich bohaterowie – kobieta i mężczyzna, w złożonych dłoniach, zamiast kwiatów bądź innych dewocjonaliów, trzymają „hashtagi”, rodem z popularnego serwisu Twitter. Koresponduje to z hasłem kampanii: „Violence in traffic starts with words” (Przemoc na drodze zaczyna się od słów). To właśnie na Twitterze kilka lat temu popularne stało się komentowanie stylu jazdy innych kierowców, opisywanie nieprzyjemnych zdarzeń drogowych i wylewanie frustracji związanych z wzmożonym ruchem drogowym i korkami. W niektórych samochodach, po zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania, możliwe jest publikowanie swoich komentarzy w sieci za pomocą komend głosowych, bez dotykania klawiatury.
W ubiegłym roku Brazylijczycy zostali zszokowani wiadomością o wypadku z udziałem dwunastu rowerzystów. Brali oni udział w pokojowej demonstracji na rzecz respektowania praw rowerzystów w ruchu miejskim. W pewnym momencie w grupę rowerzystów z impetem wjechał kierowca samochodu osobowego, który następnie zbiegł z miejsca wypadku, pozostawiając rannych na drodze.
Aleksandra Janowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem