Przede wszystkim widać potencjał
Na pozór zwyczajne historie: zawód wykonywany z zaangażowaniem, pochwały pod adresem przełożonych, wspomnienia z trudniejszych sytuacji na rynku pracy. O swoich doświadczeniach zawodowych opowiadają osoby niepełnosprawne. Odbiorca nie widzi jednak żadnych oznak niepełnosprawności, a dowiaduje się o nich tylko od narratora spotu.
Po sukcesach polskich paraolimpijczyków na igrzyskach w Londynie osoby niepełnosprawne na chwilę stały się obecne w polskim życiu publicznym. Jednak ich codzienne funkcjonowanie dalekie jest od obrazu prezentowanego w telewizyjnych relacjach sportowych. Niepełnosprawni zmagają się z problemami, które dla większości Polaków pozostają abstrakcyjne. Kwestią zasadniczą dla ludzi z obniżoną sprawnością funkcji życiowych, umysłowych czy psychicznych jest równy dostęp do stanowisk pracy. Kampania pod hasłem "Odkryjmy potencjał osób z niepełnosprawnością" ma zwrócić uwagę na ten problem. Akcja została przygotowana na zlecenie portalu pracy osób niepełnosprawnych Brevio.pl.
– Musimy uświadomić sobie, że jedynym kryterium zdobycia pracy powinny być kompetencje i doświadczenie zawodowe. W wykonywaniu codziennych zadań zawodowych nie przeszkadza przecież wózek inwalidzki, często prawdziwym utrudnieniem są ludzkie uprzedzenia – mówi Mikołaj Szwochert z portalu Brevio.pl
Autorzy kreacji mówią, że nie chcieli powielać schematu większości reklam społecznych, w których ludzi niepełnosprawnych pokazuje się przez pryzmat ich dysfunkcji. Ich zdaniem, obraz osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, a pomimo to potrafiącej poradzić sobie w życiu, powiela tylko stereotypy człowieka drugiej kategorii; wykonawcom projektu zależało na pokazaniu zwyczajnych ludzi wykonujących swoje codzienne obowiązki, a punktem ciężkości przekazu miały być ich kompetencje i profesjonalizm.
Kreacja powstała w Fabryce Komunikacji Społecznej. Jej autorami są Arek Majewski (lider kreatywny projektu), Paweł Prochenko, Ireneusz Stankiewicz i Jan Prószyński.
Na końcu opowiadanej historii zestawiamy widzów z faktem, że są to osoby z niepełnosprawnością. Występujący w reklamie aktorzy poruszają się na co dzień na wózku inwalidzkim – mówi Ireneusz Stankiewicz, Strategy & Communications Consultant.
Wsparcia kampanii udzieliły instytucje publiczne: Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, Polski Związek Głuchych, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym oraz Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niepełnosprawnym Ruchowo. Filmy wyreżyserowała Renata Gabryjelska.
Premiera spotu miała miejsce 6 września br. w Pałacu Prezydenckim podczas ratyfikacji Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Obecnie trwają rozmowy ze stacjami telewizyjnymi na temat rozpoczęcia emisji spotów w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych – pierwsze emisje planowane są na 21 września. Prowadzone są także działania PR, a w planach jest także emisja spotów radiowych. Przy pozyskiwaniu czasu antenowego agencji pomaga dom mediowy Codemedia.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie