Głowa młodego mężczyzny została rozdarta na pół, a ostry kawałek szkła wbił się w czoło młodej dziewczyny. Oto, co może stać się z kierowcą, który wyjedzie na ulicę bez kasku.
Nieprzyjemną, bo krwawą, kampanię “Use your head” ("Rusz głową") zrealizowano w Wietnamie. Kreacje są wyjątkowo czytelne, bo z plakatu powieszonego na słupie wystaje kawałek prawdziwego szkła, a z kolei plakat przedstawiający rannego chłopaka jest rzeczywiście przedarty na wysokości jego czoła. Ewentualne wątpliwości ostatecznie rozwiewa hasło kampanii “This can happen to you. Use your head. Wear a helmet” ("To może zdarzyć się i tobie. Rusz głową. Załóż kask").
Ponieważ większość z 90 mln obywateli Wietnamu porusza się na motorze bądź skuterze, kwestia noszenia kasku jest jedną z najczęściej poruszanych na forum społecznym. Jeszcze do niedawna, ponad 90% wietnamskich motocyklistów nie chroniło głowy w czasie jazdy. W akcje promujące rozsądną jazdę jednośladami zaangażował się nawet australijski uniwersytet – The Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT), który otworzył dwie uczelnie w Socjalistycznej Republice Wietnamu. Przemawiające do wyobraźni kreacje RMIT i Internation University Vietnam mają ostrzec i nakłonić do zakładania kasku Wietnamczyków, w przede wszystkim młodzież. Plakaty rozmieszczono m.in. blisko miejsc parkingowych dla studentów.
Przesłanie uniwersytetu jest popierane przez rząd Wietnamu, który w 2007 roku wprowadził obowiązek zakładania kasków.
M. Kotowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy