Przechodnie nagle znikają
Ta kampania powstała po to, żeby zmniejszyć sprzedaż – tak opisują ją jej twórcy. Może to się wydawać trochę nietypowym celem, dopóki nie wiadomo, że towarem, o który chodzi, są ludzie. Wraz ze zbliżającym się mundialem, który w tym roku odbywał się w RPA, w tamtejszych mediach rozgorzała debata na temat legalizacji świadczenia usług seksualnych; podniosły się także głosy obawy przed zintensyfikowaniem działań handlarzy ludźmi. W ramach zwiększania społecznej świadomości problemu południowoafrykański oddział Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji (IOM) zainicjował ambientową akcję na ulicach tamtejszych miast.
Kampania skierowana była do osób najbardziej narażonych na tego typu niebezpieczeństwo, czyli do dzieci i mieszkańców ubogich dzielnic. W tym celu przed murami niektórych szkół i często uczęszczanych ulic w najbiedniejszych dzielnicach postawiono tunele z fałszywymi ścianami, które optycznie zlewały się z rzeczywistym ogrodzeniem. Obserwatorzy z drugiej strony ulicy mogli zobaczyć, jak przechodnie nagle znikają. Wiszący obok jaskrawożółty plakat wyjaśniał: "Up to 4 million people disappear every year. They are forced into labour and prostitution. Report human trafficking." („Każdego roku znika około 4 miliony ludzi. Są zmuszani do pracy i prostytucji. Zgłaszaj przypadki handlu ludźmi.”) i podawał numer bezpłatnego pomocowego telefonu.
Akcja wzbudziła duże zainteresowanie wśród lokalnych społeczności, była także opisywana w mediach i na portalach społecznościowych. Została także doceniona przez jurorów festiwalu w Cannes, gdzie otrzymała złoto w kategorii Design i srebro w kategorii Outdoor ambient.
A. Postek
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu