logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Republika Południowej Afryki, Walka z przemocą
   ──────  07.06.2010

Przechodnie nagle znikają



Ta kampania powstała po to, żeby zmniejszyć sprzedaż – tak opisują ją jej twórcy. Może to się wydawać trochę nietypowym celem, dopóki nie wiadomo, że towarem, o który chodzi, są ludzie. Wraz ze zbliżającym się mundialem, który w tym roku odbywał się w RPA, w tamtejszych mediach rozgorzała debata na temat legalizacji świadczenia usług seksualnych; podniosły się także głosy obawy przed zintensyfikowaniem działań handlarzy ludźmi. W ramach zwiększania społecznej świadomości problemu południowoafrykański oddział Międzynarodowej Organizacji ds. Migracji (IOM) zainicjował ambientową akcję na ulicach tamtejszych miast.

Kampania skierowana była do osób najbardziej narażonych na tego typu niebezpieczeństwo, czyli do dzieci i mieszkańców ubogich dzielnic. W tym celu przed murami niektórych szkół i często uczęszczanych ulic w najbiedniejszych dzielnicach postawiono tunele z fałszywymi ścianami, które optycznie zlewały się z rzeczywistym ogrodzeniem. Obserwatorzy z drugiej strony ulicy mogli zobaczyć, jak przechodnie nagle znikają. Wiszący obok jaskrawożółty plakat wyjaśniał: "Up to 4 million people disappear every year. They are forced into labour and prostitution. Report human trafficking." („Każdego roku znika około 4 miliony ludzi. Są zmuszani do pracy i prostytucji. Zgłaszaj przypadki handlu ludźmi.”) i podawał numer bezpłatnego pomocowego telefonu.

Akcja wzbudziła duże zainteresowanie wśród lokalnych społeczności, była także opisywana w mediach i na portalach społecznościowych. Została także doceniona przez jurorów festiwalu w Cannes, gdzie otrzymała złoto w kategorii Design i srebro w kategorii Outdoor ambient.
A. Postek


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
A campaign designed to drop sales
Czas:
2010.6.1 - 2010.6.15
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Republika Południowej Afryki
Nadawca:
International Organisation for Migration (IOM)
Media:
Ambient
Wykonawca:
TBWA\HuntLascaris (Johannesburg)
Adresaci:
Dzieci, młodzież, rodzice, osoby z ubogich dzielnic
Hasło kampani:
Up to 4 million people disappear every year. They are forced into labour and prostitution. Report human trafficking. (Każdego roku znika około 4 miliony ludzi. Są zmuszani do pracy i prostytucji. Zgłaszaj przypadki handlu ludźmi.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek