Trzy zabawne kreacje pokazują najbardziej żenujące sytuacje z życia młodego kierowcy, który stracił prawo jazdy. Po pierwsze wozi go mama, co jest zawstydzające wobec kumpli, po drugie nie może zabrać dziewczyny na randkę własnym samochodem, tylko musi płacić za taksówkę, po trzecie w końcu z zazdrością musi patrzeć na nowoczesne auta rówieśników i rówieśniczek, sam jadąc na rowerze.
W ramach kampanii „Young Drivers” zrealizowano trzy reklamy drukowane i trzy spoty w podobnej stylistyce. Każdą z nich opatrzono hasłem „Lose your licence and you’re screwed” („Jeśli stracisz prawo jazdy, masz przechlapane”).
Kreacja zrealizowana została w lipcu br. i ma być przestrogą dla każdego, kto bagatelizuje przepisy ruchu drogowego. Nawet drobne wykroczenia mogą spowodować przekroczenie liczby dozwolonych punktów karnych i spowodować utratę prawa jazdy.
Kreację przygotowała agencja Clemenger BBDO na zlecenie australijskiej organizacji Motor Accident Commission of South Australia (MAC).
K.Zawadzka
——————————————————————————-
KOMENTARZ PROJEKTANTKI GRAFIKI UŻYTKOWEJ:
Na kreację wizualną „Young Drivers” składa się seria plakatów wraz ze spotami.
Fotografia wypełnia cały format. Kadry cechuje otwarta kompozycja z bogactwem szczegółów oraz szeroka gama barwna. Dominantą jest postać.
Typografia umieszczona w górnej części plakatu zajmuje ok. 1/6 powierzchni zdjęcia.
Tekst ustawiony jest centralnie z użytym jednoelementowym krojem pisma. Wyraz „screwed” wyróżniono tzw. pisanką. Kampania tętni poczuciem humoru, a jej najciekawszym elementem jest sam koncept.
Żaneta Strawiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy