logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Panama, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  10.06.2015

Protest zautomatyzowany

Your browser does not support the video tag.


"Mój kolejny samochód będzie czołgiem"; Przez te wstrząsy moje dziecko narodzi się rozmazane". Tego typu wpisy na twitterze towarzyszyły panamskiej kampanii.

Panama, nazywana czasem Dubajem Ameryki Południowej, tworzy swój prestiż drapaczami chmur i nowoczesną panoramą. Wystarczy jednak spuścić wzrok aby dostrzec infrastrukturalne niedociągnięcia – ogromne dziury w asfalcie. Twitter, jak wszystkie portale społecznościowe, jest idealnym miejscem do wyrażania frustracji i współdzielenia niekomfortowych doświadczeń. Takie umiarkowanie widoczne niezadowolenie mieszkańców to jednak często zbyt mało, aby doprowadzić do trwałej zmiany.

Potencjał portalu wykorzystali twórcy kampanii "Tweeting pothole", którzy w wielkich dziurach w nawierzchni dróg umieścili czułe na dotyk urządzenia. Pod wpływem każdego nacisku kół, wysyłały one automatycznego tweeta informującego o kolejnym utrudnieniu w komunikacji. Dzięki temu, Twitter Ministerstwa Robót Publicznych Panamy w krótkim czasie został dosłownie zasypany skargami. Jeśli natomiast istnieje jakaś naprawdę skuteczna forma wywierania presji, jest nią zwalczanie oporu poprzez ciągłe, nieprzerwane powtarzanie próśb i żądań. Ostatecznie wykorzystują ją już dzieci, kiedy z uporem zamęczają rodziców powtarzającymi się prośbami o jedną zabawkę. Akcja pokazała też skalę problemu, liczbą tweetów obrazując ilość ludzi, których on dotykał – w każdym z samochodów najeżdżających na dziury musiał być odczuwalny znaczny wstrząs. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że kampanię zwieńczyła szybka naprawa najbardziej uszkodzonych dróg.

Najciekawszy w tej sytuacji jest jednak sposób, w jaki wykorzystano Twittera. Dotychczas portalom społecznościowym przypisywano raczej formę spontanicznego, oddolnego aktywizmu, które mogło przynieść lepsze lub gorsze efekty. Tutaj natomiast doszło do świadomego, odgórnego pokierowania tym ruchem. Powstał więc protest, w którym w pewien sposób słowa sprzeciwu włożono w usta protestującym. Trudno jednak wyobrazić sobie sytuację, w której dziura w jezdni nie utrudniałaby prowadzenia samochodu, toteż przy tak jednoznacznie wspólnym celu, wykorzystanie możliwości umasowienia nadawców  nie budzi sprzeciwu.

Zuzanna Bieńkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
The Tweeting pothole
Czas:
2015.4.25
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Panama
Nadawca:
Telemetro Reporta
Media:
Internet, ambient
Wykonawca:
P4 Ogilvy & Mather, Panama City, Panama
Adresaci:
Władze Panamy
Hasło kampani:
Repair the streets! (Naprawcie ulice!)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 09.05.2022

    Stop pracy dzieci


  • 06.05.2022

    Głosuj na seniorów!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek