logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Pro-test przeciw oszustwom na opakowaniach
17.10.2010
Tematy: Wydarzenia

Pro-test przeciw oszustwom na opakowaniach



„Więcej za mniej! Uwaga – nowe, większe opakowanie.” Czy to może raczej opakowanie większe o połowę w stosunku do zawartości, czy też nowe, o pojemności mniejszej niż dawniej? Te najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, wprowadzają konsumentów w błąd. Fundacja Pro-Test rozpoczęła kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom”.

Walka producentów na mocno konkurencyjnym oraz zagęszczonym rynku skłania niektórych z nich do stosowania nieczystych praktyk. ich celem jest niezauważalne prze klientów podniesienie ceny, czy też skłonienie konsumenta do większego wydatku. Przykładowe triki:

• Mniej w środku: do niezmienionego opakowania producent wkłada mniejszą – niż dotychczas – zawartość.
• Sprzedawanie powietrza: w wielu opakowaniach jest tyle powietrza, że mogłoby się w jego miejsce zmieścić nawet ponad 50% więcej produktu. Wprowadzać w błąd – odnośnie do prawdziwej zawartości produktu – może również podwyższone lub grube dno, a także podwójne ścianki opakowania.
• Nowe opakowanie: producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, przy niezmienionej cenie.
• Nowa receptura: zamiast zmiany pojemności opakowania, modyfikowana jest receptura produktu. Cena pozostaje bez zmian, maleją koszty produkcji, oparte na tańszych składnikach.

Aby przeciwdziałać wprowadzaniu konsumentów w błąd i nagłośnić nieuczciwe praktyki firm fundacja poprzez akcję „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” będzie apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły w końcu działać na rzecz ochrony klientów oraz by piętnowały nieuczciwe firmy.

W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd, co do faktycznej zawartości produktu. Ujawnia również ukryte podwyżki cen, polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu.

Do listy produktów w oszukańczych opakowaniach wciąż dodawane są nowe, o których informują sami konsumenci, gdy natrafią na nie podczas zakupów.
M. Czerepak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek