logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  17.10.2010

Pro-test przeciw oszustwom na opakowaniach



„Więcej za mniej! Uwaga – nowe, większe opakowanie.” Czy to może raczej opakowanie większe o połowę w stosunku do zawartości, czy też nowe, o pojemności mniejszej niż dawniej? Te najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, wprowadzają konsumentów w błąd. Fundacja Pro-Test rozpoczęła kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom”.

Walka producentów na mocno konkurencyjnym oraz zagęszczonym rynku skłania niektórych z nich do stosowania nieczystych praktyk. ich celem jest niezauważalne prze klientów podniesienie ceny, czy też skłonienie konsumenta do większego wydatku. Przykładowe triki:

• Mniej w środku: do niezmienionego opakowania producent wkłada mniejszą – niż dotychczas – zawartość.
• Sprzedawanie powietrza: w wielu opakowaniach jest tyle powietrza, że mogłoby się w jego miejsce zmieścić nawet ponad 50% więcej produktu. Wprowadzać w błąd – odnośnie do prawdziwej zawartości produktu – może również podwyższone lub grube dno, a także podwójne ścianki opakowania.
• Nowe opakowanie: producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, przy niezmienionej cenie.
• Nowa receptura: zamiast zmiany pojemności opakowania, modyfikowana jest receptura produktu. Cena pozostaje bez zmian, maleją koszty produkcji, oparte na tańszych składnikach.

Aby przeciwdziałać wprowadzaniu konsumentów w błąd i nagłośnić nieuczciwe praktyki firm fundacja poprzez akcję „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” będzie apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły w końcu działać na rzecz ochrony klientów oraz by piętnowały nieuczciwe firmy.

W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd, co do faktycznej zawartości produktu. Ujawnia również ukryte podwyżki cen, polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu.

Do listy produktów w oszukańczych opakowaniach wciąż dodawane są nowe, o których informują sami konsumenci, gdy natrafią na nie podczas zakupów.
M. Czerepak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek