Prezerwatywa dla świata
Okrągły stół, a na nim kostki domina z flagami różnych krajów. Jedna przewrócona uruchamia reakcję łańcuchową, która powoduje, że wszystkie kostki bezwładnie upadają. Spot nie promuje Domino Day w Holandii, ale jest cierpką metaforą przedstawiającą konsekwencje braku odpowiednich zabezpieczeń podczas uprawiania seksu. Kostki domina upadają aż do momentu gdy zatrzymane zostają przez prezerwatywę. Niech nikogo nie zmyli stylistyka filmu przypominająca produkcje sprzed dwóch dekad – to kampania z 2011 roku.
Twórcy odwołują się do odpowiedzialności za miliony ludzi, a nie tylko za siebie: „Zabezpieczając siebie, zabezpieczasz też świat” – brzmi hasło spotu przygotowanego przez Artsight Studio z Armenii, zajmującego się produkcją krótkich filmów dokumentalnych o tematyce społecznej.
Od roku 1988 do 2012 na terenie Republiki Armeńskiej zostało odnotowanych ponad 1300 przypadków zakażenia wirusem HIV. Największą grupę osób zainfekowanych tworzą mężczyźni (ok. 70%) w wieku od 25 do 39 lat, którzy zakazili się wirusem niedoboru odporności uprawiając seks bez zabezpieczenia.
Spot ma przypominać młodym i aktywnym seksualnie osobom o potrzebie używania antykoncepcji, aby nie padły ofiarą własnej namiętności.
Marcin Ratajczyk
zobacz także
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni