logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  02.11.2005

Prewencyjne abecadło

Your browser does not support the video tag.


Kampania inspirowana akcją w Ugandzie. Według badań przeprowadzonych po 2000 roku wiedza Polaków na temat HIV/AIDS jest znikoma. Dla większości jest to wirus, który dotyka głównie murzyńskie wioski w Afryce, narkomanów oraz slumsy i getta. Przyczyną niewiedzy jest wypieranie problemu (bo wiele osób chce wierzyć, że ich to nie dotyczy), lenistwo w poszukiwaniu i brak źródeł usystematyzowanej wiedzy.

Odsetek zachorowań w Polsce z roku na rok jest coraz większy. W oparciu o mało pocieszające statystyki Krajowe Centrum ds. AIDS przeprowadziło jesienią 2005 roku kampanię "ABC zapobiegania AIDS" kierowaną do młodych ludzi w wieku 20-29 lat. Celem marketingowym kampanii jest ograniczenie liczby zakażeń HIV drogą kontaktów seksualnych.

Z punktu widzenia komunikatu twórcom kampanii zależało na propagowaniu różnych typów zachowań w celu prewencji HIV/AIDS oraz na pokazaniu możliwości dokonania wyboru przez każdego z nas jednego z elementów prewencji. Sposoby są następujące:
• Abstynencja seksualna
• Bycie wiernym
• zabezpieCzenie prezerwatywą

Inspiracją dla organizatorów polskiej akcji była zakończona dużym sukcesem kampania „ABC”, która miała miejsce w Ugandzie i była wspierana bardzo mocno przez administrację George’a Busha i miejscowe władze. Od połowy lat 80. edukowano mieszkańców Ugandy w zakresie zapobiegania HIV/AIDS. Efektem był spadek w latach 1991-2001 wskaźnika zakażeń wirusem HIV z 15% do 5%, a wśród kobiet ciężarnych – z 30% do 10%. Litery ABC oznaczały: “Abstain from sex until marriage, Be faithful to your partner, use Condoms if abstinence and fidelity are not practiced”. Znaczne zatrzymanie rozprzestrzeniania się HIV/AIDS nazywane jest już „Cudem w Ugandzie”. Strategia „ABC” doczekała się niedawno kontynuacji w Kambodży i na Jamajce – już zaczyna się mówić o pierwszych pozytywnych jej efektach.

Prosty komunikat przekazywany Ugańczykom głównie przez organizacje religijne, mające ogromne tam znaczenie, okazał się szalenie skuteczny i doprowadził do realnej zmiany społecznej.

Komentarz redakcji Ciągle jeszcze pokutuje w Polsce przekonanie, że im prościej, tym lepiej – efekt murowany. W społeczeństwach nieco gorzej wyedukowanych i żyjących biedniej niż w Polsce zapewne ono się sprawdza. Polacy zaś obserwują rynek reklamowy już wiele lat i przypuszczalnie ich gust jest bardziej wyrobiony, niż mieszkańców Afryki. Pewne wątpliwości budzi więc kwestia zapamiętania przez polskich odbiorców jakie zachowania kryją się za literkami.
opr. Agnieszka Kropelnicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
ABC zapobiegania AIDS
Czas:
2005.10.20 - 2005.12.1
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska
Nadawca:
Krajowe Centrum ds. AIDS
Media:
Telewizja, kina, prasa, outdoor, radio, internet
Wykonawca:
Martis
Adresaci:
Kobiety i mężczyzni w wieku 18-29 lat
Hasło kampani:
Zdecyduj sam. Wybierz ABC zapobiegania AIDS i ciesz się życiem!





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek