Prawdziwe historie Izy z Łodzi, Adriana z Sierakowic, Alicji ze Szczecina oraz piątki innych bohaterów poznają wkrótce wszyscy Polacy za sprawą startującej właśnie kampanii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Dokumentalny format zamknięty w spotach telewizyjnych i radiowych ma przekonać odbiorców, że – bezpośrednio lub pośrednio – każdy korzysta z Funduszy Europejskich.
Rozpoczęta 1 lutego br. kampania „Historia prawdziwa” realizowana jest zasobami ministerstwa i obejmuje emisję spotów radiowych oraz telewizyjnych, a także działania w Internecie. Jej całkowity koszt wynosi 6 889 624,63 zł brutto. Za strategię komunikacji, kreację oraz produkcję spotów odpowiadały Fabryka Komunikacji Społecznej i Studio M5.
Celem kampanii jest zaprezentowanie konkretnych projektów i inwestycji powstałych dzięki środkom z UE i zbudowanie świadomości powszechnych zmian przez pryzmat historii opowiedzianych przez ośmiu bohaterów. Zostali oni wyłonieni spośród setek osób, którzy biorąc udział w konkursie Ministerstwa „Eurokorzyści”, opisali w jaki sposób Fundusze Europejskie zmieniły ich życie.
Zdaniem Anity Kozłowskiej, producenta filmowego z Fabryki FILM, priorytetem było podkreślenie autentyczności opowiadanych historii. Dlatego, każdy z filmów ma charakter dokumentalny. Do projektu zaprosiliśmy Marcina Koszałkę, reżysera mocno związanego z filmem dokumentalnym. W spotach przedstawiamy nie tylko autentyczne osoby, ale i ich rzeczywiste otoczenie. Celem było stworzenie kampanii, która poprzez formę filmu dokumentalnego, wykorzystanie prawdziwych historii i wyważoną narrację wzmocni przekaz i wyróżni nasze spoty w blokach reklamowych – twierdzi Anita Kozłowska.
Nie pisaliśmy sztywnych scenariuszy. Mieliśmy jedynie konkretne założenia. W naszych spotach każdy bohater wypowiada się we własnym imieniu, a złożone z ponad godzinnych wywiadów 15, 30 i 45 sekundowe nagrania stanowią dokumentalną pigułkę ich historii – mówi Teresa Biernacka, copywriter z Fabryki Komunikacji Społecznej.
W ramach kampanii w telewizji wyemitowanych zostanie 8 spotów (każdy w wersji 30 i 15 sekundowej). Emisja w większości ogólnopolskich i tematycznych stacji telewizyjnych potrwa od 1 lutego do 12 kwietnia 2014 r. z dwiema tygodniowymi przerwami. Filmy dostępne będą również w Internecie. Trzy spoty radiowe będą emitowane w stacjach radiowych tj. PR 1, PR 3, RMF FM, ZET oraz w pakietach mniejszych stacji radiowych.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca