Prawdziwa twarz pszczelarza
Mężczyzna z niewiadomych powodów osłania twarz kapeluszem pszczelarskim, podejrzliwie obserwując rzeczywistość, i buduje zaporę przed światem zewnętrznym nawet podczas snu. Człowiek owładnięty niecodzienną obsesją jest portretowany w różnych sytuacjach i sam również opowiada o sobie we fragmentach wywiadu. Widzowie są świadkami niejako reporterskiego śledztwa mającego na celu znaleźć przyczyny tak dziwnego zachowania mężczyzny, który tłumaczy, że chroni się przed komarami. Czy cierpi na rzadką chorobę skóry, a może to specyficzna fobia?
Wątpliwości rozwiewa sam bohater. Otóż jego niepokojące zachowanie motywowane jest chęcią „oszczędzania i ochrony krwi” przed insektami dla dobroczynnych celów akcji honorowego krwiodawstwa. Osoba przeprowadzająca wywiad wyjaśnia w końcu mężczyźnie, że nie musi się on obawiać o ilość swojej krwi, gdyż ta posiada naturalne właściwiości samoodnawiające, dzięki czemu może się z powodzeniem reprodukować, zapewniając sobie stałą, optymalną objętość w organizmie człowieka.
Mina bohatera kampanii społecznej zatytuowanej „There will be blood” („Będzie krew”) po oświeceniu go przez rozmówcę wywołuje uśmiech oraz sympatię dla rozczulającej ignorancji i poświęcenia bohatera, przyczyniając się tym samym do zapamiętywalności całości przedsięwzięcia, którym jest Life Saving Day w Tel Avivie (Dzień Ratowania Życia – 7 maja 2013 r). Dowcip zaserwowany przez izraelską instytucję Rothschild Foundation wespół z wykonawcą konceptualnym kreacji – agencją TooShortForModeling, nie razi ordynarnością jak kampanie w nieprzemyślany sposób wykorzystujące komizm.
Sylwia Zajdel
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem